מנכ"ל אופיס דיפו רוכש 15% ממניות החברה

הרכישה תתבצע לפי אותו שווי שבו רכשה קבוצת המשביר לצרכן את החברה, 178 מיליון שקל ■ קבוצת המשביר מתכננת להכניס את אופיס דיפו לבורסה באמצעות מיזוג עם חברה ציבורית

ימים ספורים אחרי השלמת עסקת רכישת אופיס דיפו על-ידי המשביר לצרכן , רוכש מנכ"ל אופיס דיפו, נסים ממו, 15% ממניות החברה - כך נודע ל"גלובס".

ממו רוכש את המניות מידי המשביר לצרכן בהתאם לסיכום מוקדם בין הצדדים. הרכישה תתבצע לפי אותו השווי שבו רכשה קבוצת המשביר לצרכן את החברה, 178 מיליון שקל.

בהקשר לזה יצוין כי לאופיס דיפו יש התחייבויות שוטפות של 118 מיליון שקל, והמשביר שילם בפועל עבור החברה 60 מיליון שקל. בהתאם לכך ישלם ממו 9 מיליון שקל בלבד עבור המניות.

לדברי ממו, הוא נמצא במשא-ומתן לקבלת הלוואה מקרן הון לצורך מימון הרכישה. המשביר לצרכן תשמש ערבה להלוואה.

- כיצד תפרע את ההלוואה?

"תשלום ההלוואה יבוא מחלוקת דיבידנדים ובעזרת השם, מהנפקה עתידית".

- כמה זמן ייקח לך להחזיר את ההלוואה?

"אני מאמין שבין 3 ל-5 שנים".

- מכאן שאתה מצפה לחלק בכל שנה 12-20 מיליון שקל כדיבידנד, שמתוכם אתה תקבל לכל הפחות 1.8 מיליון שקל בשנה.

"כן. החשבון פשוט".

- מה ההון העצמי של החברה?

"70 מיליון שקל".

מכוונת לרכישות

במסגרת הרכישה התחייבה המשביר בפני אופיס דיפו העולמית לשלם לה תמלוגים של 1.35% מהמכירות, עם הבטחה שהמכירות ינסקו למיליארד שקל בשנת 2015.

המשביר מתכוונת להצמיח את מכירות החברה באמצעות רכישות ובכל מקרה להנפיק את החברה בבורסה, על-ידי מיזוג עם חברה ציבורית כדוגמת "חיון מחשבים" הנמצאת ברשימת השימור בבורסה של תל-אביב, או לחילופין על-ידי הנפקה נפרדת.

"כשנגיע ליעד מכירות של מיליארד שקל שהצבנו לעצמנו, ננפיק את אופיס דיפו בבורסה או שנתמזג עם חברה ציבורית שסינרגטית אלינו", מאשר ממו.

לדבריו, תוכניות החברה הן להגיע ליעד המכירות כבר בתוך 3 שנים.

- אילו רכישות תבצעו כדי להגיע ליעד?

"רכישות של פעילויות בתחום שלנו, בהשקעה של 5-8 מיליון שקל. אנחנו במשא-ומתן עם גופים שמייבאים מוצרים שאנחנו היום מוכרים, בעיקר בתחום הטכנולוגיה, וכן במשא-ומתן עם גופים שמוכרים ציוד משרדי לעסקים קטנים בעולם. כך נקנה נתח שוק במהירות. מעבר לכך יש גידול טבעי, וכמובן שאנחנו נהפוך להיות זרוע הסלולר של טלקום 365, פעילות הסלולר של הקבוצה".

- מהו נתח השוק של אופיס דיפו כיום?

"בריטייל יש לאופיס דיפו נתח שוק של 30%-60% בקטגוריות של טכנולוגיה משרדית, ציוד משרדי וריהוט משרדי. לעומת זאת, במכירות לעסקים (B TO B - א.ח) אנחנו מהווים רק 10% מהשוק.

"אנחנו מתכוונים להכפיל ויותר את הפעילות בתחום העסקי. כיום המכירות שלנו לעסקים עומדות על 85 מיליון שקל בשנה, והכוונה היא להגיע למכירות של 170 מיליון שקל בתוך 3 שנים".