עסקת אופיס דיפו: המשביר התחייב למכירות במיליארד שקל

(עדכון) - מדובר בשיעור הגבוה ב-50% ממחזור המכירות הנוכחי של אופיס דיפו ■ המשביר, שישלם עבור אופיס דיפו 47 מיליון דולר, ישתמש בה כפלטפורמה לרכישות נוספות בענף

קבוצת המשביר לצרכן התחייבה בפני אופיס דיפו העולמית להוביל את המותג בישראל למכירות של מיליארד שקל בתוך 3 שנים מהרכישה - כך נודע ל"גלובס". מדובר בשיעור מכירות הגבוה ב-50% ממחזור המכירות הנוכחי של החברה, העומד על קרוב ל-620 מיליון שקל בשנה.

קבוצת המשביר לצרכן דיווחה היום (ד') לפנות בוקר לבורסה כי חתמה על מסמך עקרונות עם חברת אופיס דיפו העולמית לרכישת אופיס דיפו ישראל. לפי ההסכם, המשביר תרכוש את מלוא מניות החברה בישראל תמורת 47 מיליון דולר, כשהחברה נקייה מכל חוב.

במסגרת ההסכם מתחייבת המשביר לצרכן לשלם לחברה העולמית תמלוגים עבור הפעלת הרשת בישראל, שכוללים שיעור מסך מכירות החברה. עוד נודע כי גם אם המשביר לא תעמוד בהתחייבותה להגדלת המכירות למיליארד שקל, היא תשלם לחברה העולמית תמלוגים המגיעים לה ממחזור מכירות זה.

המשביר מתכוונת לממן את העסקה באמצעות גיוס אג"ח וכן באמצעות גיוס מימון מהבנקים. בהקשר זה יצוין כי למשביר תשקיף מדף המאפשר לה עקרונית את גיוס האג"ח.

בהתייחס לרכישה אומר היום רמי שביט, מבעלי השליטה במשביר לצרכן: "החברה היא חברה טובה. אני מאמין שיש לה פוטנציאל ענק עבור הקבוצה, ויש לנו יכולת להשביח אותה בצורה משמעותית, הן בתחרות מול המתחרים והגדלת נתחי השוק, פתיחת סניפים חדשים כחנות בתוך חנות בסניפי המשביר לצרכן, הלוקיישנים החדשים שאנחנו מקימים, מועדוני הלקוחות ואפילו ריכוז קניית המדיה. זה אחרת כשחברה מתנהלת מחו"ל לבין מישהו שמנהל אותה כאן. אני מעריך שנמצה משמעותית את הפוטנציאל".

תוכנית הבראה

אופיס דיפו החלה את פעילותה בישראל במאי 1994. תחילה החברה הייתה בבעלות משותפת של צחי פישביין, סופר-פארם ואופיס דיפו העולמית. בשנת 2008 רכשה החברה העולמית את חלקם של שותפיה ברשת והפכה לבעלת השליטה המלאה.

אופיס דיפו עוסקת ביבוא ושיווק ציוד משרדי, מחשבים, מסכים, טלפונים ניידים, מדפסות, ציוד היקפי למחשבים וריהוט משרדי. עיקר פעילותה של החברה (85% מהמכירות) הוא באמצעות רשת חנויות אופיס דיפו, המונה 46 סניפים, ש-5 מתוכם פועלים במוסדות אקדמאיים תחת המותג דיונון. החברה משווקת בנוסף ציוד לעסקים, ותחום זה אחראי ל-10% ממכירות החברה. ערוץ פעילות נוסף וקטן יחסית (5% מהמכירות) הוא במכירות מקוונות.

בשנת 2009 הסתכם מחזור המכירות של אופיס דיפו ב-620 מיליון שקל, שהניבו רווח תפעולי של 34 מיליון שקל, שהיוו רווחיות תפעולית של 5.5%. הרווח נקי בתקופה זו עמד על 9.3 מיליון שקל (1.5% מהמכירות) לאחר תשלום דמי ניהול לחברה העולמית.

החברה מצפה לחתום את השנה הנוכחית עם מכירות של 630 מיליון שקל ולשפר את הרווחיות התפעולית ל-6.5%, נתון העשוי להביא את הרווח הנקי לשיעור של 2.5%.

בשנה החולפת יישמה אופיס דיפו תוכנית הבראה שבמסגרתה היא סגרה את הסניף הראשון בישראל ברחוב יגאל אלון בתל-אביב וכן צמצמה רצפת מכירה ב-5 סניפים - בביג באר-שבע, בכרמיאל, בקניון חולון, בקניון בת-ים ובחונים קונים בראשון-לציון. החברה סבורה כי מהלך זה ישפר את הרווחיות של החברה ב-1% נוסף.

עם השלמת הרכישה תמשיך אופיס דיפו לפעול כמותג עצמאי, תוך מטרה לבצע רכישות נוספות של עסקים שיביאו להגדלת מכירות החברה.