מניית טבע תוקפת רף 200 ש': משיקה תרופה לטיפול בסרטן

טבע ו-APP Pharmaceuticals הודיעו על השקה מסחרית בארה"ב בבלעדיות ל-180 יום של הגרסה הגנרית של תרופת ה-Gemzar של אילי לילי שנמכרה ב-2010 ב-814 מ' ד'

עוד הודעה טובה של טבע מקרבת אותה לרמה של 200 שקל: חברת טבע וחברת APP Pharmaceuticals הודיעו היום (ד') על השקה מסחרית בארה"ב של תרופת ה-Gemcitabine HCI המיועדת להזרקה במינון של 200 מ"ג ובמנות של מיליגרם בודד ובכך הן מממשיכות את הסכם המיסחור, הייצור וההספקה שחתמו ביניהן.

התרופה הינה הגרסה הגנרית לתרופת המקור Gemzar המיוצרת ע"י חברת אילי לילי המיועדת לטיפול כימותרפי לחולים בסרטן הריאה ובסרטן הלבלב, אשר מכירותיה השנתיות בארה"ב הגיעו לכ-814 מיליון דולר ב-2010, בהתבסס על נתוני המכירות שמפרסם ה-IMS. התרופה אושרה לראשונה לשימוש ע"י ה-FDA בשנת 1996.

על פי ההסכם, APP תייצר את הזריקה ותקבל רשיון מטבע לשווק את המוצר במסגרת 180 ימי האקסקלוסיביות של טבע. בתמורה, טבע תקבל תמלוגים במשך תקופת הייצור.

טים קרו, סגן נשיא בכיר בטבע הממונה על התפעול המסחרי של התחום הגנרי בטבע מסר "אנו שמחים להכנס להסכם עם APP, אשר מאפשר לנו להאיץ את הזמינות של מוצר גנרי חשוב זה. הסכם זה הוא דוגמא נוספת למחוייבות של טבע לספק לצרכנים גישה לתרופות באיכות גבוהה ובמחירים שווים לכל נפש".

הודעה זו באה יום לאחר שהחברה דיווחה כי ה-FDA שלח לה מכתב לפיו סיים את הבדיקות שערך לקראת מתן אישור לתרופת הלובנוקס, זאת לאחר שטבע תענה על מספר קטן של שאלות נוספות, עליהם היא צפויה לענות בעתיד הקרוב - ואז צפויה להתקבל התשובה הסופית.

יונתן קרייזמן, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז' מעריך כי "הבסיס לשת"פ עם APP Pharmaceuticals נובע מההערות שקיבלה טבע מה-FDA בנוגע למתקן הייצור ב-IRVINE שבארה"ב. מכתב ההזהרה אילץ את טבע למצוא מתקן ייצור חלופי לייצור התרופה. בנסיבות העניין, בחרה החברה בשת"פ על מנת שלא לאבד את הבלעדיות השיווק במשך 180 יום, אשר ניתנת על ידי ה-FDA לחברה הראשונה המציגה גרסה גנרית לתרופת מקור.

"השקת ה-GEMZAR בבלעדיות וההתפתחויות סביב תרופת הלובנוקס, מהווים טריגרים חיובים הממחישים לשוק את היתרון התחרותי של טבע בניצול צבר חסרת תקדים של פקיעת פטנטים. להערכתו, השקת הגמזר עשויה להניב לטבע רווח של כ-12 סנט למניה בשנה הקרובה. הנחת היסוד מתבססת על שיעור תמלוגים אופייני של 30%, אשר ייתכן ויגדל, עקב הסכם שיתוף הפעולה הספציפי עם APP."