טבע מתרחבת בדרום אמריקה: רכשה את אינפרמסה מפרו

על פי ההערכות היקף העיסקה הינו של מאות מיליוני דולרים ■ פורטפוליו המוצרים שלה כולל יותר מ-600 מוצרים רשומים מהם יותר מ-500 משווקים כיום ■ בולטת בייצור אנטיביוטיקה

טבע רוכשת את חברת התרופות הפרואנית אינפרמסה, אשר צפויה להשתלב עם החזקה אחרת של טבע בפרו, חברת מדקו, ובכך תהפוך החברה הממוזגת לחברת התרופות השניה בגודלה בפרו, כבר כיום נמנית החברה בין 10 החברות המובילות בענף הפרמצבטיקה בפרו.

טבע רוכשת את קורפורסיון אינפרמסה מהקרנות הפרטיות The Rohatyn ו-Altra. על פי ההערכות היקף העיסקה הינו של מאות מיליוני דולרים.

אינפרמסה משווקת תרופות גנריות ממותגות ושאינן ממותגות, בעיקר קורטיקוסטרואידים, תרופות נגד אלרגיה, משככי כאבים ואנטיביוטיקה. פורטפוליו המוצרים שלה כולל יותר מ-600 מוצרים רשומים מהם יותר מ-500 משווקים כיום. התרופות אותן מייצרת אינפרמסה תגדיל בצורה ניכרת את פורטפוליו המוצרים של טבע בשוק, במיוחד בתחום האנטיביוטיקה, תחום בו מובילה אינפרמסה בשוק הפרואני. לחברה הנרכשת 2 מפעלי יצור בבירת פרו, לימה וצנרת פיתוח מקיפה.

שלמה ינאי, מנכ"ל טבע מסר כי "הרכישה של אינפרמסה תרחיב את פעילותינו באמריקה הלטינית. ותאיר את אסטרטגיית הצמיחה שלנו לשנים הבאות. אינפרמסה משלימה את הפעילות של טבע בפרו ותקדם את מיצובה כמובילת השוק באיזור זה".

שוק התרופות הפרואני צמח בקצב שנתי של 12% בין השנים 2005 ל-2010 וצפוי להגיע ל-1.8 מיליארד דולר ב-2015. ההוצאה לנפש על בריאות בפרו היא מהנמוכות באמריקה הלטינית כך שפוטנציאל הצמיחה של החברה גדול.