הריבית בארה"ב שוב נותרה על כנה בשפל של 0%-0.25%

תוכנית ה-QE2 תימשך ■ "שיעור ההתאוששות עדיין אינו מספיק על מנת להביא לשיפור משמעותי בשוק העבודה" ■ "האינפלציה עדיין במגמת ירידה, למרות העלייה במחירי הסחורות"

כצפוי הריבית בארה"ב נותרה על כנה גם הפעם ברמת השפל שנעה בטווח שבין 0% ל-0.25%, כך החליט יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי בסיום ישיבת ועדת השוק הפתוח הערב (ד'). ההחלטה הוחלטה פה אחד.

כמו כן הוחלט להמשיך עם תוכנית ההקלה הכמותית, ה-QE2 בהיקף 600 מיליארד דולר במסגרתה ירכוש הפדרל ריזרב אגרות חוב ממשלתיות. נציין כי הרכב הועדה השתנה החודש ואליה הצטרפו חברים חדשים מהבנק המרכזי, בהם גם שני חברים אשר ביקרו את תוכנית רכישת האג"ח. הם אמרו כי הרכישות עלולות בסופו של דבר להצית את האינפלציה או את הרכישות הספקולטיביות של נכסים כגון מניות.

ה-FOMC שינה שינויים קלים בנוסח הודעת ההחלטה ביחס להחלטה שפורסמה בדצמבר. הדבר הבולט שנאמר בהחלטה הנוכחית היה כי האינפלציה עדיין נמצאת במגמת ירידה, למרות העלייה במחירי הסחורות.

"בעוד שהכלכלה מתאוששת, שיעור ההתאוששות עדיין אינו מספיק מהיר על מנת שיביא לשיפור משמעותי בתנאים בשוק העבודה ולהקלה על מיליוני מובטלים בארה"ב", נאמר בהודעה.

נציין כי מטרת תוכנית רכישת האג"ח המאסיבית נועדה להוריד את הריבית על הלוואות ולעודד את העלייה במחירי המניות. ברננקי מתמודד עם האתגר לנסות ולהגביר את ההעסקת העובדים ואת הצמיחה ללא שיצור איומים כלכליים חדשים.

מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה, בנק מזרחי טפחות, רונן מנחם אמר עם פרסום ההודעה כי "ה'פד' לוקח בחשבון שהנתונים הכלכליים האחרונים הציגו שיפור מסוים, לדידו אין בהם די כדי להצדיק מדיניות מעט מצמצמת יותר כבר כעת, אך באיתותים ששילב בהודעתו רומז ה'פד' לכך שהידוק מדיניות עשוי בכל זאת להתרחש בחודשים הבאים".