פלוריסטם צונחת 25% לאחר שקבעה מחיר לגיוס: 3.25 ד'

(עדכון) - המסחר במניה בבורסה בת"א לא נפתח היום ■ המחיר משקף דיסקאונט של 33% על מחיר המניה אמש בסגירת המסחר בוול סטריט ■ זינקה כ-193% מתחילת השנה

לאחר קפיצה של 193% בערכה מתחילת השנה, פלוריסטם הודיעה היום (ה') החברה כי קבעה את מחיר היחידה בגיוס הון שהיא מתכננת בוול סטריט על 3.25 דולר למניה, מחיר המשקף גיוס הון בסך של 35.8 מיליון דולר, מאחר ומדובר בגיוס שמגובה בחיתום למעשה הבטיחה לעצמה החברה את הסכום הנ"ל.

המחיר שנקבע בפרייסינג משקף דיסקאונט של 33% על מחיר המניה אתמול עם סגירת המסחר בארה"ב. המניה נופלת כעת בוול סטריט בכ-25% על מנת להדביק את המחיר החדש. ההנפקה צפויה להיסגר ב-1 בפברואר ולחתמים ניתנה אופציה לרכוש עוד 1.65 מיליון יחידות ועוד 660 אלף מניות רגילות, לידר שוקי הון היו היועצים להנפקה. הצפי היה כי החברה תגייס 40-50 מיליון דולר בדרך של הנפקת מניות ואופציות.

על פי התשקיף שפירסמה החברה הלילה לקראת גיוס הון, ככל הנראה ישמשו אותה כספי הגיוס כדי לממן את הניסויים במוצר שלה לטיפול במחלות כלי דם בגפיים. החברה מתכוונת למכור בהנפקה 11 מיליון יחידות הכוללות כל אחת מניה רגילה של החברה ואופציה ל-5 שנים לרכישת 0.4 מניות, אשר ניתנות למימוש חצי שנה לאחר ההנפקה לפי מחיר מימוש של 4.2 דולר.

רק בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס", כי הרשויות הרגולטוריות באירופה (EMEA) ובארצות הברית (FDA) אישרו לה להיכנס לניסוי של II/III (אחרון לפני שיווק) משולב במוצר שלה, המנצל תאי גזע לטיפול בחסימות כלי דם בגפיים. לאור ההחלטה, החברה תוכל לדלג על ניסוי שלב II וייתכן שתוכל להיכנס לשוק לאחר ניסוי רב-מרכזי אחד בלבד במוצר. זאת, אם הניסוי יצליח.

מניית פלוריסטם שלא עצרה בימים האחרונים והציגה זינוקים יומיים חדים בערכה, הפכה כיוון אתמול, לאחר ההודעה על הגיוס הצפוי ומנייתה צנחה אמש ב-8.6% במסחר המאוחר בוול סטריט לאחר עלייה של 6.1% במסחר הרציף - ככל הנראה בגלל שהמשקיעים צופים דילול בהחזקתם עקב הגיוס בבורסה. את הגיוס הוביל בנק ההשקעות אופנהיימר.

מאז שקיבלה המלצה חמה מהאנליסט ריי דירקס, פלוריסטם לא עוצרת. דירקס העלה את מחיר היעד למניה, כשהוא צופה תשואה שנתית של לא פחות מ-262%. בתוך שנתיים צופה דירקס כי המניה תגיע לשער של 17 דולר - תשואה חלומית של 516%.

החברה מנוהלת ע"י זמי אברמן ומפתחת טיפול במחלות כלי דם בגפיים באמצעות תאי גזע, ומסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של 110.55 מיליון דולר. פלוריסטם החלה את דרכה הציבורית כשמוזגה לשלד בורסאי בארה"ב, ונסחרה תחילה ברשימת הבוליטין בורד - אחת מרשימות הלוואי של נאסד"ק שהרגולציה והדרישות בה מבחינת שווי שוק ופיזור מועטות. עם הזמן צברה החברה משקיעים וניסיון והתקדמה ל-Nasdaq Capital - הרשימה השנייה בחשיבותה של בורסת הנאסד"ק.

פלוריסטם עובדת בקטגוריה חדשנית וניסיונית. היא מפתחת תרופות המעודדות ריפוי של חסימות עורקים בגפיים, תוך שימוש בתאי גזע שמקורם בשליה, האיבר המחבר בין אם ותינוק במהלך ההיריון. השליה מתוכננת כך שלא תעורר תגובה חיסונית אצל האם או התינוק, ולפי החברה, תאי הגזע בה לא מעוררים תגובה חיסונית גם אם הם מוזרקים לחולה זר לגמרי. זאת לעומת תאי גזע ממקור מח עצם, למשל, שאותם צריך להתאים באופן ספציפי לחולה כדי שלא יעוררו בו תגובה חיסונית.