מספר התביעות לדמי אבטלה בארה"ב זינק ל-454 אלף

מדובר בעלייה של 51 אלף תביעות ראשוניות ביחס לשבוע הקודם ■ הקפיצה מוסברת בהשתחררותו של "פקק אדמיניסטרטיבי" שנוצר ב-4 מדינות בדרום ארה"ב בשבוע הקודם

כמדי יום חמישי התפרסמו היום בארה"ב, לפני תחילת המסחר בוול סטריט נתונים משוק התעסוקה אשר הצביעו על המשך החלושה בו, כאשר מספר התביעות הראשוניות שהוגשו לקבלת דמי אבטלה עלה ב-51 אלף ל-454 אלף לעומת צפי כי העלייה תהיה מתונה בהרבה ותגיע ל-408 אלת תביעות ראשוניות לעומת הנתון מהשבוע הקודם שעודכן ל-403 אלף.

את העלייה החדה מהצפי במספר הפונים מסבירים במשרד העבודה האמריקני במזג האוויר הקשה אשר גרם ל"פקק אדמיניסטרטיבי" ב-4 ממדינות הדרום בשבוע הקודם. דובר משרד העבודה האמריקני מסר כי סופת השלגים מוקדם יותר החודש אילץ את משרדי הרשויות המטפלות במובטלים באלבמה, ג'ורג'יה, צפון קרולינה ודרום קרולינה לפתוח את המשרדים לשעות מועטות כך שמספר התביעות שניתן היה להגיש בהם היה נמוך. השתחררותו של הפקק האדמיניסטרטיבי תרם לזינוק החד במספר התביעות החדשות.

נכון לשבוע שהסתיים ב-8 בינואר נספרו 9.41 מיליון אמריקניםאשר קיבלו תמיכה כלשהי מהרשויות הפדרליות או מהמדינה, ירידה של 223,826 ביחס לשבוע הקודם.

נפילה מפתיעה בהזמנות המוצרים בני הקיימא

עוד פורסם היום כי הזמנות המוצרים בני הקיימא נפלו בדצמבר ב-2.5% על רקע ביקושים נמוכים יותר מתחומי התעופה, הרכב, המחשבים והמכונות. כך דיווח היום משרד המסחר האמריקנים. בניטרול ההזמנות מתחום התעבורה עלו ההזמנות ב-0.5%.

הירידה הפתיעה לרעה מאחר והכלכלנים ציפו לעלייה של 1% בהזמנות המוצרים בני הקיימא. מדובר בירידה הרביעית במהלך חמשת החודשים האחרונים. הירידה החדה ביותר נרשמה בסעיף התעבורה שנפל ב-12.8%, המשלוחים עם זאת עלו ב-1.4% בדצמבר.

בזירת הנדל"ן נתון מעודד; מכירות בתים קיימים עלו ב-2% בחודש דצמבר. המדד העוכב אחר מכירות בתים קיימים עלה ל-93.7 בדצמבר לעומת 91.9 בחודש נובמבר. המדד עדיין נמוך ב-4.2% מהרמה שנרשמה בדצמבר 2009.