ראש ועדת האיתור למנכ"ל מאוחדת: ברכה אופיר-תום

השופטת בדימוס תעמוד בראש הוועדה שתכלול גם את מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ואת יו"ר קופת-החולים ■ המועמד הבולט בבורסת השמות - מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר-ניר

בראש ועדת האיתור שהוקמה השבוע לבחירת מנכ"ל חדש לקופת חולים מאוחדת, תעמוד השופטת המחוזית בדימוס, ברכה אופיר-תום. כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי לצידה יישבו בוועדה פרופ' שאול שאשא, ששימש בעברו כמנהל בית החולים נהריה וכמנכ"ל משרד הבריאות, וכן היו"ר הנוכחי של הקופה, הרב ירחמיאל בויאר.

גורמים במערכת הבריאות הביעו שביעות רצון מהבחירה בשופטת אופיר-תום ובפרופ' שאשא, אך הביעו פחות נחת מנוכחותו של בויאר - מי שזכה בעצמו לביקורת לא פשוטה מצד מבקר המדינה, בדוח שהביא לאחרונה להתפטרותו של המנכ"ל שמואל מועלם. מבקר המדינה קבע בדו"ח כי בויאר כשל בתפקידו כמי שאמור היה לשמש כשומר סף וכמפקח על עבודת ההנהלה.

משרד הבריאות העמיד לטובת הוועדה יותר מחודשיים לבחירת מנכ"ל חדש לקופה, ובינתיים כמעט בכל יום עולה שם חדש של מועמד בבורסת השמות. המועמד הבולט ביותר הוא מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר-ניר, ששימש בעבר כסמנכ"ל הכספים של שירותי בריאות כללית תחת המנכ"ל זאב וורמברנד, כיום מנכ"ל רבוע כחול. בר-ניר התמודד בשנת 2007 על תפקיד מנכ"ל הכללית, אך הפסיד במרוץ לאלי דפס. במערכת הבריאות סברו אז שבר ניר מוכשר מאוד ובקיא במיוחד בתחום הביטוחים המשלימים, אך הוא עדיין לא בשל לתפקיד המנכ"ל. כעת, מעל 3 שנים אחרי וכאשר הוא משמש כבר כשנתיים בתפקיד מנכ"ל, סיכוייו של בר ניר נחשבים גבוהים למדי.

עד לאחרונה גם ידין ענתבי, לשעבר המפקח על הביטוח במשרד האוצר, נחשב לאחד המועמדים המובילים ואף למי שקיבל פנייה ישירה מדירקטוריון מאוחדת. עם זאת, ענתבי העדיף לקבל לידיו את תפקיד מנכ"ל דש ניירות ערך. במשרד האוצר יכולים להיות מרוצים מהעובדה שבין שמות המועמדים לתפקיד, מוזכרים מספר בכירים לשעבר במשרד. למעשה, גם בר ניר שימש בעבר כרכז תחום הבריאות באגף התקציבים. אם בכיר לשעבר באוצר אכן ימונה בסופו של דבר לתפקיד, הדבר יפחית לפחות בגזרת מאוחדת את חוסר האמון ששורר בין קופות החולים לאוצר.

נזכיר כי שמואל מועלם התפטר לפני כשבועיים בעקבות מכבש לחצים שהפעיל מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, מאז פרסום דוח מבקר המדינה שמצא ליקויים חמורים בעבודת המנכ"ל. על פי הדוח, מועלם אישר לעצמו תשלומים חריגים, העניק טובות הנאה לכאורה, העסיק מאכערים בניגוד לחוק ואף התקשר עם ספקים שהעסיקו את בני משפחתו.