הטיפ היומי: איזו מניית תקשורת עשויה לזנק ב-35%?

קוואלקום, העוסקת בפיתוח, יישור ושיווק של מוצרי תקשורת סלולרית הציגה תוצאות מצויינות ברבעון האחרון ועשויה להכות את התחזיות של עצמה גם ב-2011

קוואלקום (סימול: QCOM) עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים לענף התקשורת הסלולרית הדיגיטלית, בהתבסס על טכנולוגיית ה-CDMA שפיתחה. החברה הציגה תוצאות מצוינות לרבעון הנועל של 2010, עם רווח של 82 סנט למניה, הגבוה בכמעט סנט מתחזיתנו המוקדמת.

קוואלקום ממשיכה ליהנות מפורטפוליו חזק, ומומחיות בתחום המוליכים למחצה בדור השלישי בטכנולוגיית ה-wireless. תחום זה נמצא לדעתנו עוד בחיתוליו, והוא בשלביו הראשונים לפני מחזורי גידול רב שנתיים. מדובר על סביבה תחרותית, הנפתחת לשווקים המתעוררים, ונהנית מצמיחה של שוק הטלפונים החכמים ושירותי המידע המתקדמים.

להערכתנו, היקף המנויים בדור השלישי צפוי להציג צמיחה שנתית של 22%, כאשר מוצרי שוק המכשירים של הדור הזה יגיע להיקף של מיליארד דולר עד 2013, ולמעשה יכפיל עצמו בהשוואה ל-2008.

על רקע זה, אנו צופים כי QCOM תציג תוצאות חזקות דומות גם בשנתיים הקרובות. בהתאם לכך, אנו ממשיכים להמליץ על השקעה במניה, ומעלים את מחיר היעד מ-60 דולר בהמלצתנו הקודמת ל-70 דולר. מחיר היעד גבוה בכ-35% ממחיר המניה הנוכחי בשוק.

להערכתנו, התחזית הטובה שסיפקה החברה לשנה הקרובה שמרנית מדי, ובהתאם לכך אנו מעלים את תחזית הרווח למנייה ל-3.12 דולר, הרבה מעל התחזית של החברה עצמה העומדת על 2.98 דולר. מנגד, יש לציין כי הסיכונים האפשריים למחיר המניה מתרכזים בהשפעה שתהיה להכנסות סקטור המוליכים למחצה.

* הכותב הוא אנליסט תקשורת בכיר במריל לינץ'.