אקסלנז חתמה על הסכם שיתוף-פעולה שני עם פייזר

טכנולוגיית ה-Breath ID תשמש את פייזר בניסוי קליני בתחום מערכת העיכול ■ לפני כחודשיים התקשרה פייזר עם אקסלנז לטובת ניסוי קליני לטיפול בצהבת C

אקסלנז , המפתחת ומשווקת מכשור רפואי ייחודי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, הודיעה היום (א') כי חתמה על הסכם שני בתוך חודשיים עם חברת פייזר, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, לשימוש במערכת ה-BreathID של אקסלנז במסגרת ניסוי קליני המבוצע על ידי פייזר בתחום מערכת העיכול.

לצורך כך, התקשרה אקסלנז בהסכם למתן שירותים והסכם להשכרת מכשירי BreathID עם חברת פייזר. ההסכם כולל השכרה של מכשירים וכן מכירה של ערכות מתכלות לצורך השימוש בניסוי הקליני.

אקסלנז אינה צופה כי הכנסותיה כתוצאה מהשכרת המכשירים ומכירת הערכות המתכלות יהיו מהותיות לסך הכנסותיה, אך מדווחת כי מדובר בהבעת עמדה חשובה נוספת במכשיר החברה, יכולותיו ויתרונותיו.

נזכיר כי לפני כחודשיים חתמה אקסלנז על הסכם דומה עם פייזר לשימוש בטכנולוגיית ה-BreathID במסגרת ניסוי שלב II של תרופה ניסיונית לטיפול במחלת צהבת C. אקסלנז העריכה אז כי הכנסותיה משיתוף פעולה זה יסתכמו בכ-800 אלף דולר לתקופת הניסוי.

מנכ"ל אקסלנז, סטיבן איתן, אמר כי "זו הבעת אמון חשובה נוספת מצד חברת התרופות הגדולה והמובילה בעולם פייזר לעניין הרב ולצורך הקיים בטכנולוגיית ה-Breath ID לאבחון ולהערכת טיפולים במחלות בדרכי העיכול והכבד. הסכם שני עם פייזר בתוך חודשיים בלבד מהווה עדות לקשר אסטרטגי ראשון במעלה עבור אקסלנז, שעשוי להמשיך ולהתפתח להסכמים נוספים בעתיד. אני מאמין כי הסכם זה יסייע לחברה בהמשך צמיחתה ויבסס את המובילות שבפתרונות החברה".