דיזנגוף סנטר פותח נקודה לאיסוף פסולת אלקטרונית

בעלי טלוויזיות, מחשבים ומכשירי חשמל אחרים יוכלו להביאם לסנטר, ומשם הם יועברו למיחזור

החל מהשבוע ניתן יהיה להעביר טלוויזיות ישנות, מחשבים שהתקלקלו וכל מוצר אלקטרוני אחר למוקד איסוף פסולת אלקטרונית בדיזנגוף סנטר בתל-אביב.

מרכז הקניות, בשיתוף עם עיריית תל-אביב, הקים עמדת איסוף ייעודית שתמוקם באופן קבוע בקומה השלישית בבניין B (בסמוך לגשר הפיל).

הפסולת תועבר מידי שבוע למיחזור, כאשר שיתוף-הפעולה שיידרש מהציבור הוא שינועה לנקודת האיסוף.

"בכל בית בישראל מצטברת פסולת אלקטרונית רבה שאין אפשרות להיפטר ממנה. לא נעים לזרוק אותה לפח הרגיל, והיא נשארת בבית או במשרד לאורך זמן", אומר אלון פילץ, מנכ"ל דיזנגוף סנטר. "מי שייקח חלק בפעילות יעשה דבר חיובי. ההערכה שלנו היא שרבים יעשו זאת. נשמח אם יגיע ציוד ישן אבל תקין שנוכל למסור אותו הלאה - כמו מחשב או טלוויזיה".

נזכיר כי שיעור האשפה האלקטרונית גובר בהדרגה, והשלכותיו הסביבתיות חמורות. כיום, האלטרנטיבה העומדת בפני צרכנים להשלכת מוצרי אלקטרוניקה ישנים היא תיאום עם תשתית האיסוף של העירייה (בעיקר ל"מוצרים לבנים" בהם מכונת כביסה, מקרר וכדומה) או הבאת פסולת (מחשבים, טלפונים, כבלים) לנקודות איסוף ייעודיות.

בהיעדר פחי מחזור ואיסוף אשפה מופרדת, לא מעט צרכנים נאלצים לזרוק את המכשירים החשמליים לפחי האשפה הרגילים.

מסקר שפורסם ב"גלובס" רק לאחרונה עולה כי רק 6.5% מהצרכנים ממחזרים היום פסולת אלקטרונית, בעוד שכל צרכן חמישי פשוט משליך את המוצר שהתיישן לפח.

מה עשו לקוחות
 מה עשו לקוחות