הבטיחה וקיימה: טליט רוכשת את חטיבת M2M של מוטורולה תמורת 26 מיליון דולר

לשם כך תגייס בהנפקה משנית 30 מיליון דולר * טליט ציינה בשבוע שעבר כי תיקח חלק משמעותי בקונסולידציה בענף

שבוע ימים בלבד לאחר שהבטיחה כי תיקח חלק משמעותי בקונסולידציה ההולכת ומתגבשת בענף בו היא פועלת, טליט תקשורת (Telit Communication) מקיימת את הבטחתה. החברה, הנסחרת בבורסת המשנה הבריטית, הודיעה ביום שישי האחרון על רכישת חטיבת M2M של מוטורולה תמורת 26 מיליון דולר.

טליט, הנסחרת לפי שווי של 90 מיליון דולר, משווקת מכשירים סלולריים למפיצים עצמאיים ומפתחת מודולים סלולריים המיועדים לשוק ה-M2M | (קישור אלחוטי בין מכונה אחת לשנייה). M2M (Machine to Machine) היא טכנולוגיה שמאפשרת למערכות ממחושבות ניידות ונייחות להתחבר עם מערכות אחרות בעלות אותן יכולות.

לפיכך, חטיבת M2M של מוטורולה, שהוקמה לפני 11 שנה, מתאימה לטליט כמו כפפה ליד. חטיבה זו מתמחה בפיתוח מודולי M2M עבור טכנולוגיות של תקשורת ניידת דוגמת GSM (תקן לתקשורת סלולרית דיגיטלית), GPRS (טכנולוגיה להעברת נתונים ברשתות טלפוניה סלולרית מסוג GSM), CDMA (חלוקת יכולת שידור בין תחנות בתיאום מראש), ואף WCDMA (גרסת Wideband של CDMA).

לחטיבה זו יש למעלה ממאה לקוחות ברחבי העולם, ומרכזה בישראל. פיתוח המודולים נעשה בישראל, סין וברזיל, וחלק ניכר מעובדי החטיבה - 40 בסך הכול - יושבים בישראל, והשאר בארה"ב, אנגליה, גרמניה, ברזיל וסינגפור.

תתרום לרווח מהשנה הראשונה

לפי הודעת טליט, החברה הממוזגת תחזיק בכחמישית מנתח השוק העולמי, והרכישה תתרום לרווחי טליט החל מהשנה הראשונה המלאה של הבעלות על החטיבה. מנתונים שמסרה טליט בהודעתה עולה כי החטיבה הנרכשת ייצרה אשתקד הכנסות של 50.1 מיליון דולר ורווח גולמי של 10.2 מיליון דולר. טליט עצמה צפויה לסיים את 2010 עם הכנסות של 132 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 48%.

"זו רכישה אסטרטגית שתאפשר לנו לחדור ביתר מסיביות לשוק ה-M2M הצומח במהירות, ולהפוך לשחקן משמעותי בתחום", ציין בהודעה עוזי כץ, מנכ"ל טליט. שוק ה-M2M גלגל אשתקד מחזור של 842 מיליון דולר, והוא צפוי לצמוח בשיעור שנתי של 17% עד שנת 2014. טליט נחשבת לספקית מודולי M2M השלישית בגודלה בעולם.

נכון לסוף הרבעון השני אשתקד (החברה מחויבת רק בדיווח חצי שנתי), יש לטליט מזומנים בשווי של 7.2 מיליון דולר, וזו כנראה הסיבה העיקרית מדוע בוחרת החברה לפנות לשוק ההון כדי לממן את הרכישה. טליט תבצע הנפקה משנית בה תגייס 19 מיליון ליש"ט (30 מיליון דולר) לפי מחיר של 80 פני למניה - פרמיה של 14.3% על מחיר המניה ביום חמישי האחרון. המניות שיונפקו יהוו 23.6% מההון, וזה אומר דילול יחסית גבוה של יתר בעלי המניות בחברה.

לכץ יש החזקה של 25.9% (יחד עם שותפים), ואילו בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה היא קרן ההשקעות Algebris (19.2%). מהודעת טליט עולה כי ההנפקה הובטחה ברובה, וכי Algebris הסכימה לרכוש 7.5 מיליון מניות מתוך 23.8 המיליון שיונפקו (כשליש מהסך), וכך להזרים לחברה 9.5 מיליון דולר. בעקבות המהלך, תגדל ההחזקה של Algebris ל-22.1%.