וול סטריט תושפע השבוע מהמצב במצרים ודו"ח התעסוקה

בין נתוני המאקרו שיפורסמו השבוע: מדד מנהלי הרכש, פיריון העבודה וסקר ה-ADP ■ בין הדו"חות המרכזיים: צ'קפוינט, אלווריון, ופריגו בישראליות וכן אלו של אקסון מובייל, מרק ו-BP

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח על רקע המשך המהומות ברחבי מצרים והניסיונות להפלת משטרו של הנשיא מובראק. במהלך השבוע יפורסמו מספר נתונים מאקרו כלכליים חשובים בארה"ב אשר המרכזי בהם יהיה ביום ו' עם פרסום דו"ח התעסוקה ורמת האבטלה. אל השוק יוסיפו לזרום תוצאותיהן הכספיות של החברות, בינהן נציין גם את אלו של החברות הישראליות צ'קפוינט, אלווריון, פריגו ומג'יק.

שבוע המסחר הקודם בוול סטריט הסתיים בירידות של 1-4%-2.5% והובילו את המדדים המובילים לסגת משיא של 29 חודשים ולקטוע רצף של 8 שבועות של עליות. במהלך המסחר ביום שישי החלו לזרום לשוק האמריקני הפרטים בדבר המהומות במצרים וגרמו לזינוק של יותר מ-3% במחירו של הנפט. במהלך סוף השבוע החריפו המהמומות ברחובות ערי מצרים והמצב שם נראה ככאוטי. מצרים הינה המדינה הגדולה ביותר בעולם הערבי וחשיפתם של הבנקים הזרים אליה עומדים על כ-44 מיליארד דולר. בעולם חוששים כי מהומות המזון שהפילו את המשטר בתוניסיה ועתה מאיימות על המשטר הנחשב למקורב למערב במצרים יוביל למשבר כלכלי איזורי שעלול לסכן את ההתאוששות הכלכלית ברחבי העולם.

זירת המאקרו

ביום ב' יפורסמו לפני תחילת המסחר בארה"ב נתוני ההוצאה וההכנסה הפרטית, כמו גם המדד האינפלציוני הנגזר מנתונים אלה, ה-PCE לחודש דצמבר. ההוצאה הפרטית צפויה לעלות ב-0.6% לעומת עלייה של 0.4% בחודש הקודם. ההכנסה הפרטית צפויה לעלות ב-0.5% לעומת עלייה של 0.3% ומדד ה-PCE צפוי גם בדצמבר להצביע על עלייה של 0.1%.ביום ב' ג' יפורסם מדד ה-PMI, מדד מנהלי הרכש באיזור שיקגו לחודש ינואר אשר צפוי לרדת ל-65 נקודות לעומת 66.8 בחודש הקודם.

ביום ג' בשעה 17:00, שעון ישראל יפורסמו שני נתוני מאקרו בארה"ב. מדד ה-ISM או מנהלי הרכש לינואר שצפוי לרדת ל-58.2 נקודות בינואר לעומת 58.5 נקודות בחודש הקודם. בנוסף יפורסמו הוצאות הבנייה שפויות לרדת בדצמבר ב-0.5% לעומת עלייה של 0.4% שנרשמה בחודש הקודם. במהלך אותו הערב יזרמו לשוק נתונים על מכירות כלי הרכב.

ביום ד' יפורסם סקר ה-ADP לפיו צפויים להתווסף למגזר הפרטי בארה"ב 150 אלף משרות בינואר לאחר שבדצמבר זינק מספרן במפתיע בכ-300 אלף. עוד יפורסם באותו יום, כמדי יום ד', דו"ח המלאים של הנפט ומוצריו.

ביום ה', יגיבו השווקים גם להחלטת הריבית באירופה, כאשר בארה"ב יפורסמו נתוני פיריון העבודה (פרודוקטיביות) המקדימים לרבעון הרביעים של שנת 2010, אשר צפויים לעלות ב-2.2% לעומת 2.3% ברבעון הקודם נתון נוסף שיפורסם במסגרת זו הוא עלות יחידת עבודה שצפויה להישאר ללא שינוי לאחר שירדה ברבעון הקודם ב-0.1%. כמדי שבוע ביום ה' יפורסם לפני תחילת המסחר גם נתון ביחס למספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה שצפויות להסתכם ב-425 אלף, ירידה לעומת 454 אלף בשבוע שעבר. לאחר תחילת המסחר יפורסם גם נתון ההזמנות ממפעלים בדצמבר שצפויות לרדת ב-0.7% לעומת עלייה של 0.7% שנרשמה בחודש הקודם. בנוסף יפורסם מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים שצפוי לרדת ל-57 נקודות בינואר לעומת 57.1 נקודות בחודש הקודם.

ביום ו' יפורסמו לפני תחילת המסחר בוול סטריט נתון ביחס למספר המועסקים במגזר הלא חקלאי בינואר אשר צפוי להצביע על התווספותן של 163 אלף משרות לעומת 113 אלף בחודש דצמבר. שיעור האבטלה בארה"ב צפוי לעלות בינואר ל-9.6% לעומת 9.4% בדצמבר.

בין הדוחות החשובים שיפורסמו השבוע:

ביום ב' ממתינים בשוק לתוצאותיהן של החברות הישראליות צ'ק פוינט , סרגון , סיוה ו-DSPG ובין החברות הזרות נציין את אקסון מובייל , הונדה וסקייליין.

ביום ג' יפרסמו החברות הישראליות פריגו , ביגבנד ורדקום , כאשר בקרב החברות הזרות נציין את BP , פייזר , ביידו ובוסטון סיינטיפיק .

ביום ד' יפרסמו את דו"חות הרבעון הרביעי החברות הישראליות נס טכנולוגיות , אלווריון ומג'יק והחברות הזרות הבולטות באותו היום הן ויזה , AOL, מאטל , ניוז קורפ וטיים וורנר .

ביום ה' מצפים לדוחותיהן של צורן , רדוור ואופטיבייס וכן לדוחות לאס וגאס סנדס, מסטרקארד , מרק , יוניליבר , דאו כמיקל , קלוג , גלקסו סמית' קליין , סוני ובלקסטון.

ביום ו' לא צפויים להתפרסם דוחות מרכזיים.