מכון היצוא: "אין סיבה שיחסי הסחר עם מצרים ישתנו"

גם אחרי כשלושה עשורים של שלום: חרף גודלה של האוכלוסייה המצרית, המונה יותר מ-85 מיליון איש, היקף היצוא הישראלי אליה הסתכם ב-2010 ב-147 מיליון דולר בלבד

היקף המסחר בין ישראל למצרים מבטא את הקרירות ביחסים בין שתי המדינות, גם אחרי כשלושה עשורים של שלום: חרף גודלה של האוכלוסייה המצרית, המונה יותר מ-85 מיליון איש, היקף היצוא הישראלי אליה הסתכם ב-2010 ב-147 מיליון דולר בלבד. לשם השוואה, באותה שנה ייצאה התעשייה הישראלית לירדן, שאוכלוסייתה מונה כ-6.5 מיליון איש בלבד, סחורה בהיקף כ-184 מיליון דולר.

לדברי מנכ"ל המכון, אבי חפץ, "היחסים הכלכליים בין ישראל למצרים מבוססים על אינטרסים של גורמים עסקיים, וכפי הנראה, כרגע אין סיבה שהיחסים האלה ישתנו על רקע הבעיות במצרים".

טקסטיל וכימיקלים

מנתוני מכון הייצוא עולה כי ב-1980 היה היקף היצוא הישראלי למצרים כ-2.7 מיליון דולר בלבד. עד שנת 2004 עלה היקף הסחר באיטיות והסתכם בכ-58 מיליון דולר בקירוב בכל שנה, והיקפי היצוא והיבוא בין שתי המדינות התחלקו בממוצע, באופן שווה.

גורמים בענף התעשייה אמרו כי עיקר היצוא הישראלי למצרים מתבסס על טקסטיל ומוצריו השונים ועל כימיקלים - המשמשים לייצור שוטף בתעשייה ולחקלאות.