שר הביטחון מתעקש: לא אאריך את כהונת הרמטכ"ל אשכנזי

פחות משבועיים נותרו עד חילופי התפקידים בצמרת צה"ל, ועדיין לא ברור מי יהיה הרמטכ"ל הבא ■ מחר צפוי היועמ"ש לפרסם את החלטתו באשר להגנה על מינויו של גלנט בבג"ץ

שר הביטחון אהוד ברק מביע תמיכה מוחלטת במועמד שלו לתפקיד הרמטכ"ל, האלוף יואב גלנט, ומודיע כי אין בכוונתו להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל הנוכחי גבי אשכנזי. כך דווח היום בגלי צה"ל.

למרות העיכוב המסתמן במינוי גלנט לתפקיד, ברק אמר למקורביו בשיחות סגורות כי הוא "מתכוון ללכת על גלנט עד הסוף. אם לא תהיה ברירה, אמנה לו ממלא מקום". ההתבטאות מגיעה על רקע הצעות של בכירים במערכת המדינית והפוליטית מהימים האחרונים להאריך את כהונתו של אשכנזי במספר שבועות או אפילו בחודשים אחדים.

ברק חד משמעי: לא מתכוון להאריך את כהונתו

המתיחות במצרים הגבירה את הצורך לטענת אותם בכירים ליציבות במערכת הביטחונית, אך למרות הדברים, ברק הודיע באופן חד משמעי כי הוא לא מתכוון לעשות זאת.

ב-14 בפברואר צפוי אשכנזי לפרוש מתפקידו. בעקבות העלאת האפשרות שכהונתו תוארך, הכנסת אף דחתה אתמול את ישיבת הפרידה שלו מוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. העיכוב הצפוי במינויו של גלנט נובע מדוח מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בפרשת הקרקעות במושב עמיקם בו מתגורר גלנט.

מחר צפוי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להכריע בנוגע לאישור הכניסה לתפקיד. אתמול כינס היועץ וינשטיין דיון בלשכתו לקראת גיבוש עמדתה העדכנית של המדינה בעניינו, בה יוחלט האם להגן עליו בפני בג"ץ בעתירה שהגישה נגדו "התנועה הירוקה".