"נסרידישי פועל למינוי מקורבת לתפקיד בכיר לפני פרישתו"

‎מקורבים לרשות המסים: אחת המועמדות לפקיד שומה נתניה היא היועצת המקצועית של נסרדישי, ליאת שדמי-מלאך, ולכן היה ראוי שההתמודדות תידחה לאחר פרישתו ב-30 באפריל

טרם עזיבתו את תפקיד מנהל רשות המסים ב-30 באפריל, ממהר יהודה נסרדישי לדאוג למינוי בכיר של היועצת המקצועית שלו, ליאת שדמי-מלאך, המקורבת אליו מאוד - כך טוענים גורמים המכירים את עבודת הרשות.

בשבוע הבא, ב-2 בפברואר 2011 צפויה להתכנס ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה כדי לדון במינויים חדשים ברשות המסים. בין המינויים שבהם תדון הוועדה - תפקידי פקיד שומה ירושלים 3 ופקיד שומה נתניה.

ל"גלובס" נודע כי אחת המועמדות לתפקיד הבכיר של פקיד שומה נתניה היא היועצת המקצועית של נסרדישי, שדמי-מלאך.

לדברי הגורמים, לאור קשריה ההדוקים של שדמי-מלאך עם מנהל רשות המסים, שעל-פי המקובל גם יושב בעצמו, כנציג הרשות, בוועדות המכרזים, קיים טעם לפגם בהתמודדותה של שדמי-מלאך על התפקיד.

לדבריהם, כללי המינהל התקין צריכים היו להביא לכך שההתמודדות על איוש התפקיד תידחה עד לאחר פרישתו של נסרדישי מרשות המסים.

אותם מקורבים מוסיפים וטוענים כי התפקיד של פקיד שומה נתניה, שעליו מתמודדת שדמי-מלאך, במילא אינו מאויש כבר מזה למעלה מחצי שנה, עובדה שיש בה כדי להגדיל את הטעם הרע שנודף מכך שוועדת המינויים, שתצטרך לדון במינוי היועצת המקצועית של מנהל הרשות, מתכנסת בסמוך לפרישתו של נסרדישי מהתפקיד.

"עובדת מוערכת"

מרשות המסים נמסר בתגובה כי "כל המכרזים לתפקידים בכירים בשירות הממשלתי, ובכללם פקידי שומה, מנוהלים על-ידי נציבות שירות המדינה. היא הבוחנת את התאמת המועמדים ועמידתם בתנאי הסף של המכרז, והיא גם זו שמזמנת את המועמדים וקובעת את הרכב ועדת המכרז ומועד התכנסותה".

עוד נמסר כי המכרזים פורסמו זה מכבר, ואין כל קשר בין מועד כינוס ועדת המכרז להודעתו של נסרדישי על סיום כהונתו בסוף אפריל.

"יחד עם זאת", נמסר מהרשות, "למרות שאין כל מניעה חוקית או אחרת בעניין, החליט יהודה נסרדישי כי מעתה ואילך - ובשונה ממנהגו עד כה - הוא לא ישמש כנציג המשרד בוועדות מכרזים".

לגבי שדמי-מלאך נמסר כי היא "עובדת מקצועית ומוערכת, ואין כל טעם לפגם במועמדותה לכל משרה ברשות שהיא תימצא כשירה לעמוד בתנאיה".

בדיקת המבקר

לאחרונה חשף "גלובס" כי מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, החל בהליך בדיקה ביחס לתקינות מינוי בכירים ברשות המסים, שמונו בתקופת נסרדישי. עוד נודע כי הבדיקה עומדת להסתיים בקרוב, ומסקנותיה צפויות להתפרסם במסגרת דוח המבקר במאי.

לגבי דוח המבקר נמסר מהרשות: "אנו מנועים לפי חוק מלהתייחס לפרטי הבדיקה. עם זאת, יצוין כי מבחינה שנערכה על-ידינו עולה כי למרבית הנושאים יש תשובות שיועברו למבקר, וכי רשות המסים מתנהלת באופן תקין וראוי".