המבקר בודק מינויים ברשות המסים בתקופת נסרדישי

הבדיקה עומדת להסתיים בקרוב, ומסקנותיה צפויות להתפרסם במסגרת דוח המבקר במאי ■ רשות המסים: "מבחינה שערכנו עולה כי למרבית הנושאים יש תשובות שיועברו למבקר"

פרשת רשות המסים מספר 2? מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, החל באחרונה בהליך בדיקה ביחס לתקינות מינוי סמנכ"לים ובכירים אחרים ברשות המסים, שמונו בתקופתו של מנהל הרשות הנוכחי, יהודה נסרדישי - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי הבדיקה עומדת להסתיים בקרוב, ומסקנותיה צפויות להתפרסם במסגרת דוח מבקר המדינה במאי 2011.

יצוין כי נסרדישי הדגיש בעת שביצע מינויים כי הליך איוש המשרות התבצע בהתאם להוראות התקשי"ר ובהתאם להנחיות נציבות שירות המדינה.

בין הבכירים אותם מינה נסרדישי נמנים אבי ארדיטי, שמונה לתפקיד סמנכ"ל חקירות; אהרון אליהו, שמונה לתפקיד סמנכ"ל שומה וביקורת; ויוסי יהודה, שמונה לתפקיד סמנכ"ל בכיר למנהל ומשאבי אנוש בפועל.

עם זאת, יודגש כי עדיין לא ברור ביחס לאיזה מינויים נערכת בדיקת המבקר.

משרד המבקר אישר כי אכן נערכת ביקורת ברשות המסים, שבמסגרתה נבדקים מכלול של נושאים, ובהם גם מינויים ברשות המסים.

עוד נמסר כי "העבודה על מטלת הביקורת הזאת נמצאת בשלבים מתקדמים, והיא כלולה בדוח השנתי שיוגש כחוק לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ב-15 בפברואר 2011 ויפורסם לציבור במאי".

עוד נמסר כי "מעבר לכך לא נוכל בשלב זה להוסיף עוד פרטים, כדי לא לשבש את עבודת הביקורת בנושא זה".

מרשות המסים נמסר כי במסגרת הדוח השנתי של המבקר, הוא עורך בדיקה של מספר נושאים ברשות, ובהם איוש משרות ברשות.

עוד נמסר מהרשות כי "אנו מנועים על-פי חוק מלהתייחס לפרטי הבדיקה. יחד עם זאת, יצוין כי מבחינה שנערכה על-ידינו עולה כי למרבית הנושאים יש תשובות שיועברו למבקר, וכי רשות המסים מתנהלת באופן תקין וראוי".

שוחד במינויים

לפני כ-4 שנים התפוצצה ברעש גדול הפרשה המכונה "פרשת רשות המסים", כאשר המשטרה פשטה על בתיהם של בכירים ברשות המסים וחשפה כי אנשי העסקים הפרטיים, קובי בן-גור ויורם קארשי, חשודים במתן שוחד לראש הרשות הקודם, ג'קי מצא, ולעובדים נוספים ברשות, כדי שימנו לתפקידים ברשות את אנשי שלומם.

השלמת החקירה הובילה להגשת כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה, ובראשם מצא, בעבירות של מתן ולקיחת שוחד. בשבוע שעבר הורשע מצא, במסגרת הסדר טיעון, בסיוע לשוחד וב-5 עבירות של מירמה והפרת אמונים.

נסדרישי, ששימש כמשנה של מצא, מונה למנהל רשות המסים באפריל 2007, בעקבתו פרישתו של מצא, לאחר שהחלה החקירה נגדו.

נסרדישי אמנם נחקר באזהרה גם הוא על-ידי המשטרה בחשד למירמה והפרת אמונים, על כך שלפי החשד עזר למצא "לתפור" את המכרז שבו נבחר יגאל סער, מקורבם של קארשי ובן-גור, לנציג הרשות בארה"ב. ואולם, מאוחר יותר התיק נגדו נסגר מחוסר אשמה, ושמו לא נכלל כנאשם בכתב האישום שהוגש בפרשת רשות המסים.