ההימור של רוני יצחקי: חברה בריטית המפעילה אתר פיננסי

יצחקי הפך לבעל עניין ב-ADVFN בהשקעה צנועה של כמיליון דולר ■ הרוויח עד כה על הנייר 1.1 מיליון דולר

בתור עיתונאים כלכליים אנו מודעים לחשיבות של אתרים פיננסיים שמספקים נתונים וחדשות על שוקי ההון ברחבי העולם, ואנחנו לא לבד. החדירה המסיבית של האינטרנט, והגידול המתמשך בהשקעות הציבור בשוקי ההון הפכו אתרים אלו לפופולריים, ואת ההשקעה בהם לאטרקטיבית.

אחת החברות הציבוריות שמפעילה אתר פיננסי היא ADVFN הבריטית, והיא מפעילה את האתר www.advfn.com. האתר ADVFN (ר"ת של Advanced Financial Network) נחשב לאחד האתרים הפיננסיים המובילים ברשת, ומתוקף היותו בריטי הוא מתרכז בשוק ההון הבריטי אך ניתן למצוא בו מידע כמעט על כל שוקי ההון האחרים בעולם.

ADVFN הונפקה בבורסה המשנית של אנגליה בימי הבועה העליזים, וכמו הרבה הנפקות דוט.קום ידעה עליות ומורדות. כרגע נסחרת החברה לפי שווי צנוע של 60 מיליון דולר, לאחר שהמניה הוסיפה לערכה 44% במהלך השנה האחרונה.

ל"גלובס" נודע כי החברה הפכה לאטרקטיבית בעיני לא אחר מאשר רוני יצחקי, איש העסקים הישראלי, שהפך לפני כשנה וחצי לבעל עניין בחברה. יצחקי רכש 3.3% מהון החברה בהשקעה של קצת פחות ממיליון דולר, ולפי מחיר מניה שסבב סביב 2.7 פני. ADVFN נסחרת כרגע לפי מחיר של 6.05 פני כך שיצחקי רושם לזכותו רווח "על הנייר" של 1.1 מיליון דולר בקירוב.

כבר השקיע בעבר באתר בריטי

יצחקי הוא בעל השליטה בחברת הנדל"ן אטלס נכסים (שכבר אינה ציבורית), ובחברת רודמקו שנסחרת בשוק ההון המקומי לפי שווי של 9 מיליון שקל.

אין זו הפעם הראשונה שבה יצחקי משקיע בחברת אינטרנט בריטית. לפני כשלוש שנים נמכרה QXL, שהפעילה אתר של מכירות פומביות, לקבוצת המדיה Naspers תמורת 1.9 מיליארד דולר. יצחקי, שהשקיע בחברה יחד עם שותפים דוגמת אביגדור וילנץ, שמעון ויינטרוב ורונן פלד, השלים במכירה אקזיט ענק בשווי של 330 מיליון דולר, והפך את QXL לאחת מהשקעות הטכנולוגיה המוצלחות ביותר שלו - אם לא המוצלחת ביותר.

ככל הנראה יצחקי רוצה לשחזר את השקעתו המוצלחת ב-QXL ומאמין כי ADVFN תסייע לו בכך. כרגע נראה כי ADVFN צועדת בדרך הנכונה אך ספק אם אי פעם תגיע לממדים של QXL.

הכנסות ADVFN עמדו בשנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני אשתקד על 8.5 מיליון ליש"ט (גידול שנתי של 21%). בשורה התחתונה רשמה החברה איזון, וזאת לאחר לא מעט שנות הפסד רצופות. החברה עדיין לא פרסמה את נתוניה למחצית הראשונה של השנה הפיסקלית שהסתיימה בדצמבר 2010.