אזהרת רווח לאינטל: תיקון שבב פגום יעלה 700 מיליון דולר

כחלק מבדיקות האיכות שביצעה, התגלתה טעות עיצובית בשבב התמיכה החדש שהשיקה עבור מעבד הסנדי ברידג' למחשבי PC ■ תפחית מהכנסותיה ברבעון הראשון 300 מיליון דולר

המסחר בנאסד"ק במניית אינטל הופסק באופן חריג. על-פי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל" החברה זיהתה, כחלק מבדיקות האיכות שביצעה, טעות עיצובית בשבב התמיכה החדש שהשיקה בעבור מעבד הסנדי ברידג', המיועד למחשבי PC, אשר תיקונו יבוצע בפברואר.

"העלות הכוללת של התיקון והחלפת הצ'יפ הפגום עומדת על כ-700 מיליון דולר, וכתוצאה מכך תפחית אינטל כ-300 מיליון דולר בהכנסות הרבעון הראשון", מסרה החברה והוסיפה כי שולי הרווח ברבעון הראשון ירדו ב-1% ל-61%.

על-פי תחזיות החברה בשנת 2011 כולה צפויים שולי הרווח הגולמי להסתכם ב-63% לעומת התחזית הקודמת ל-64%.

אינטל הפסיקה את משלוחי השבב ממפעליה. אינטל תיקנה את עניין עיצוב השבב והחלה לייצר גירסה חדשה של הצ'יפ אשר יפתור את הבעיה. החברה ציינה כי מעבד הסנדי ברחידג' לא הושפע, וכך גם לא נפגעו מוצרים אחרים כתוצאה מן הבעיה שנתגלתה.

נציין כי למעשה שיפרה אינטל את תחזיותיה לרבעון הראשון מאחר והיא צופה כעת שהכנסות הרבעון הרביעי של 11.7 מיליארד דולר, פלוס או פחות 400 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת להכנסות של 11.5 מיליארד דולר, פלוס מינוס. בנוסף הצמיחה בשנה כולה הינה כעת מוערכת בכ-15-19% לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של כ-10%.