קוקה-קולה, מיקרוסופט ו-HP הפסיקו את הפעילות במצרים

‎‎החברות עדיין לא פינו את העובדים מהמדינה ■‏‎‎‏ גם נסטלה הפסיקה את הפעילות "בשל התסיסה הפוליטית" ■ המהומות משפיעות גם על חברות שאין להן משרדים קבועים במצרים

‎‎קוקה-קולה סגרה את משרדה בקהיר. המשרד "לא ייפתח עד שהביטחון בעיר ישתפר", אמר קנת קרהוג, אחד מדוברי יצרנית המשקאות הגדולה באטלנטה. "בטיחותם של עובדינו היא השיקול העיקרי שלנו, ואנו נוקטים את כל הצעדים הדרושים להבטיח את בטיחות כולם".

קרהוג סירב לספק פרטים כלשהם על פינוי אפשרי או על מספרם המדויק של עובדי קוקה-קולה במצרים. חברת מילוי בקבוקים מצרית, שפועלת כזיכיון המקומי של קוקה-קולה, מחזיקה ב-8 מפעלי מילוי בקבוקים מקומיים.

גם פעילויותיה של ענקית המזון נסטלה במצרים "הופסקו זמנית בשל התסיסה הפוליטית הנמשכת ברחבי המדינה" - כך מסרה נינה בקס, אחת מדוברות יצרנית מותגי קיט קט, מזון התינוקות גרבר וקפה נסקפה.

בקס מסרה כי 3 מפעלי נסטלה במצרים "נסגרו זמנית". היא סירבה לנקוב במספר בני משפחות העובדים המפונים, או לומר אם נסטלה תפנה גם את העובדים עצמם. "אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר המצב", הוסיפה בקס.

ליחידת נסטלה במצרים יש 3 מפעלים ו-3,000 עובדים. היחידה החלה להפעיל מפעלים במצרים ב-1988. נסטלה, הפועלת מוויי, שווייץ, היא יצרנית המזון הגדולה בעולם במונחי מכירות.

‎‎דעיכת "הכפר החכם"

‎‎לאחר שנים של מאמצים ליצור קשרים עם חברות טכנולוגיה, ולאחר הקמתו של "הכפר החכם" בקהיר במטרה למשוך תאגידים בינלאומיים גדולים, ישנה נסיגה בהישגים אלה במצרים, בעקבות העברת מרבית הפעילות של מיקרוסופט לאתרים אחרים ברחבי העולם. מיקרוסופט היא רק אחת מ-120 החברות ב"כפר החכם", אך היא המובילה.

בתגובה מסרה מיקרוסופט כי היא "מבצעת הערכות תכופות של השפעת התסיסה וסוגיות הקישור לאינטרנט על נכסינו ושירותינו. השירות המוגבל שמצליחה החברה בכללותה לספק לאזור, ודרך האזור, בעיקר שירות מוקד טלפוני, הועבר לאתרים אחרים".

HP‏, שגם היא נוכחת ב"כפר החכם", אמרה כי הודיעה לעובדיה במצרים להישאר בבית בזמן הקרוב, בעוד ההתקוממות העממית נכנסת לשבוע השני.

משימה זמנית

‎‎התסיסה במצרים משפיעה גם על חברות אמריקניות שאינן מחזיקות במשרדים קבועים במדינה. אחד מדוברי אוקסידנטל פטרוליום קורפ מסר כי 10 אנשי מקצוע שהיו במצרים במשימה זמנית קיצרו את שהותם במדינה ועזבו את קהיר ללא בעיות, בטיסת צ'רטר שארגנה החברה.

"הם עזבו מוקדם מהמצופה", הוסיף הדובר. הוא סירב למסור מדוע נשלחו העובדים למצרים לפני מספר שבועות. "לא היתה מסגרת זמן מוחלטת" לביקור העסקים המקוצר שלהם, ציין הדובר. ‏‎‎‏