סקר לוי יצחק: עקב מחירי הדלק - לא קונים דירות בפריפריה

לפי הסקר, רק 55 משפחות מתוך 462 שהתכוונו לעבור לפריפריה יעברו למקום מרוחק למעלה מ-40 דקות נסיעה ממקום עבודתם

רוכשי הדירות הפוטנציאליים מוותרים על האפשרות של שיפור איכות החיים ורכישת דירה בפריפריה, ומעדיפים להישאר קרוב למקום העבודה בגלל מחירי הדלק הגבוהים. כך עולה מסקר חדש של לוי יצחק, שפורסם היום (ג'.

לפי הסקר, רק 55 משפחות מתוך 462 שהתכוונו לעבור לפריפריה יעברו למקום מרוחק למעלה מ-40 דקות נסיעה ממקום עבודתם. זאת, בניגוד גמור לממצאי הסקר הקודם שנערך לפני חודשיים על אותה קבוצת אוכלוסייה בקירוב, אז מסרו רוב הנשאלים כי הם מוכנים לגור במרחק של יותר מ-40 דקות נסיעה ממקום עבודתם כדי למצוא את דירת חלומותיהם ולשפר את איכות החיים.

"מדובר על פער של מאות שקלים לחודש, לא הגיוני לשלם סכומים כאלה", אמרו הנשאלים בסקר בבואם להסביר את העלייה בהוצאות הדלק כגורם חשוב בשיקולי רכישת הדירה שלהם. הנשאלים ציינו גם כי כאשר ילדים קטנים מעורבים, השיקול הופך חשוב יותר בשל הצורך להסיעם לגנים.

לגבי תוכנית הממשלה לסבסד משכנתאות באזורי עדיפות לאומית בהיקף של מאות שקלים בחודש, אמרו המשתתפים בסקר: "גם נוציא את זה על דלק, וגם נגור באזורי עדיפות לאומית. ממש תודה".

לפי הסקר, רוכשי הדירות הפוטנציאליים מוכנים להתפשר על דירות ישנות יותר בשכונות מוזנחות יותר על מנת לגור קרוב למקום עבודתם. חלק מהנשאלים השיבו גם כי הם מוכנים להתפשר על דירות ישנות בתקווה לפינוי בינוי, בערים פתח תקווה, ראשון לציון, חולון ובת ים. מקומות מועדפים אחרים שהוזכרו בסקר הם דרום ת"א ושכונת נווה שרת בת"א.