מכתשים: מנכ"ל מפעל רמת-חובב מסיים תפקידו

הנהלת החברה החליטה לסיים את תפקידו של משה אחימס, וגם את זה של דוד ניר, ששימש כראש המטה ■ אריה אליאשיב יחליף את אחימס

נמשכים הזעזועים ביצרנית חומרי ההדברה מכתשים אגן, מקבוצת אי.די.בי שבבעלות נוחי דנקנר. "לגלובס" נודע כי הנהלת החברה, בראשות המנכ"ל ארז ויגודמן, החליטה לסיים את תפקידו של מנכ"ל מפעל מכתשים ברמת חובב, משה אחימס, וגם את זה של דוד ניר, ששימש כראש המטה שעסק בניהול התפעול של המפעלים השונים באשדוד, בבאר שבע וברמת חובב.

במקומו של אחימס יתמנה אריה אליאשיב, ששימש עד כה כמנהל המפעל בבאר שבע. אחימס, שניהל את המפעל בארבע השנים האחרונות, צפוי לצאת ללימודים, ובסופם ישתלב כפי הנראה בתפקיד אחר בחברה. סיום תפקידו של ניר נובע משינוי מבני שמיישמת החברה, לפיו תבוטל שכבת הביניים שבין מפעלי החברה להנהלה הראשית. מפעל אגן באשדוד יחזור לניהול עצמאי, בראשו יעמוד צבי מנור. ניר, שנמצא בקבוצת מכתשים זה 35 שנים, יישאר במכתשים אגן לפחות עד סוף השנה; הכוונה היא לשלב אותו בתהליך העבודה מול כמצ'יינה הסינית, שרכשה לאחרונה את השליטה בחברה.

אחימס וניר נחשבו לדמויות דומיננטיות וחזקות בקרב העובדים, אולם לאחרונה התגלעו מספר מחלוקות בין אחימס לבין ועד העובדים, בראשות יעקב כהן. אחימס נחשב למי שצמח בחברה מתפקיד של מהנדס כימיה, וסיום תפקידו התקבל בהלם בקרב העובדים. בעקבות השינויים הביעו חלק מהעובדים חשש כי הדבר יביא לזעזוע נוסף בחברה, במיוחד על רקע חוסר הוודאות לאחר העסקה עם הסינים.

על פי הערכות, חלק מהחשש נובע ממינויו של אליאשיב, שלצד הניסיון והמקצועיות שלו הוא נחשב למנהל חזק ונוקשה. גורמים בקרב העובדים ביקרו את העובדה שהחברה מתיימרת לבצע שינויים לצורך התייעלות, אך מנגד ממנה לתפקיד מנכ"ל המפעל הראשי את אחד מוותיקי החברה, במקום להביא "מנהל רענן עם גישה חדשה", כדבריהם.

לאחרונה הגיעה הנהלת החברה להסכם לפרישה מוקדמת של 200 עובדים, והיא ממשיכה בשינויים המבניים - זאת כאשר על פי הערכות לא מדובר בשינוי האחרון שיתבצע בחברה.