רק הנפיקה וכבר מזהירה: רווחי PeerTV ייפגעו משמעותית

הסיבה: בעיות טכניות שהתגלו בתהליך הייצור של חלק ממוצרי החברה ■ המניה איבדה היום 9%, אך מאז ההנפקה רשמה תשואה חיובית של 31%

זה לא נראה טוב: PeerTV, החברה הישראלית שרק לפני חודש הונפקה בבורסת המשנה הבריטית (AIM), וזאת לאחר בצורת בת שלוש שנים, פרסמה הבוקר אזהרת רווח למחצית השנייה של 2010, ומנייתה איבדה גובה.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, יורדת המניה בשיעור של 9.2% למחיר של 59 פני, המשקף שווי חברה של 14 מיליון דולר. עם זאת, המניה עדיין נסחרת מעל המחיר לפיו הונפקה (45 פני), והמחיר הנוכחי משקף תשואה נאה ביותר של 31% למי שהשקיע בהנפקת החברה, בה גייסה החברה 2.4 מיליון דולר.

בעיה אחת כבר נפתרה

PeerTV, המספקת פתרונות להעברת תכנים לממירי טלוויזיה על גבי רשת האינטרנט, הודיעה הבוקר כי רווחיה במחצית השנייה של 2010 (החברה אינה מחויבת בדיווח רבעוני) ייפגעו באופן משמעותי, על רקע הוצאות בגין "בעיות טכניות", כדברי ההודעה.

לדברי החברה, בעיה ראשונה נוצרה בחיבור שבין פונקציית HDMI לפונקציית Wifi - בעיה שבתחילתה הייתה נכונה רק במקרה של חלק מלקוחות החברה, ויותר מאוחר התבררה כרחבה יותר, מכיוון שמדובר היה בבעיית חומרה ולא תוכנה. PeerTV מציינת כי בעיה זו נפתרה. בעיה שנייה צצה בלוחות הזמנים לאספקת חלק ממרכיבי המערכות של החברה - עיכוב שיצר דחייה בקבלת הזמנות מלקוחות. החברה עדיין לא יכולה להעריך את היקף ההוצאות המדויק שיירשמו בגין שתי בעיות אלו, אשר התעוררו בתהליך הייצור.

PeerTV מוסיפה בהודעתה כי על מנת להפיק את המקסימום מתהליך הייצור, ולפקח על האאוטסורסינג של החברה, שוקל הדירקטוריון לרכוש קבלן ייצור ולהתמזג עימו בהחלפת מניות. איתמר דרורי, יו"ר החברה, ניסה להמתיק במעט את הגלולה המרה, וציין בהודעה כי "מזל שהבעיות הטכניות התגלו בתהליך הייצור, ושהפתרון שמצאנו הוא לשביעות הרצון שלנו ושל לקוחותינו".