פתרון זמני: אלוף יאיר נווה ימונה לרמטכ"ל בפועל ל-60 יום

זאת לאור הודעת היועמ"ש וינשטיין ■ הצעת שר הביטחון ברק תובא לאישור הממשלה ביום חמישי ■ בתוך 60 יום יושלם תהליך הבחירה של הרמטכ"ל הבא, והוא ייכנס לתפקידו

משרד הביטחון הודיע הערב כי האלוף יאיר נווה ימונה לרמטכ"ל בפועל ל-60 יום. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק שוחחו הערב (ג') עם האלוף יואב גלנט והביעו בפניו את הערכתם אליו כמפקד ולוחם שמכוח כישוריו והישגיו נבחר להיות רמטכ"ל.

ואולם, לאור המצב שנוצר לאחר ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה והמשמעויות העולות ממנה, הגיעו ראש הממשלה ושר הביטחון למסקנה כי לא נותרה ברירה אלא לפעול לביטול המינוי ולהתנעה מחדש של הליך בחירת הרמטכ"ל הבא.

שר הביטחון ברק יביא ביום חמישי הצעה לממשלה למינוי סגן הרמטכ"ל יאיר נווה לרמטכ"ל בפועל לתקופה של עד 60 יום. בתוך תקופה זו יושלם תהליך הבחירה של הרמטכ"ל הבא, והוא ייכנס לתפקידו.

תהליך מינויו של סגן הרמטכ"ל כרמטכ"ל בפועל סוכם בעצה אחת עם היועץ המשפטי לממשלה ועל דעתו.

לאחר ההודעה האחרונה, שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, פנה לראש הממשלה ולשר הבטחון לפעול באחריות כלפי צה"ל ואלופי המטכ"ל. "יש לפנות באופן מידי ולבקש מהרמטכ"ל גבי אשכנזי להאירך את כהונתו לתקופה שתאפשר בחירת רמטכ"ל בצורה שקולה וגם מספיק זמן לחפיפה. זו הזדמנות להחזיר את השקט הנדרש למטכ"ל כדי שיוכל להתמקד באתגרים ובמשימות שעומדות לפניו".