השקל התחזק: "בנק ישראל עשוי להמשיך במדיניות הניצית"

כלל פורקס: המשך המדיניות הניצית של בנק ישראל תתמוך בהתחזקות השקל" ■ הדולר היציג נקבע בירידה של 0.43% לרמה של 3.675 שקלים

הדולר נחלש מול השקל. יום המסחר במט"ח נפתח היום (ד') בנטיית התחזקות של השקל מול הדולר, ונמשך עד לקביעת השערים היציגים. המטבע האמריקני איבד מערכו 0.43% ושערו היציג נקבע על ונסחר בשער של 3.675 שקלים. האירו נסחר גם הוא בהחלשות מול השקל ונחלש ב-0.25% ומתייצב על שער של 5.069 שקלים .

"ברבעון הנסקר ניכרו סימנים ללחצים אינפלציוניים", כך נכתב בדוח האינפלציה לרבעון הרביעי לשנת 2010 שפרסם היום בנק ישראל. לפי תחזית חטיבת המחקר של בנק ישראל, האינפלציה בשנת 2011 תעמוד על 2.6% והריבית תגיע בסוף השנה ל-3.3%.

בכלל פורקס מעריכים כי למרות התחזקותו של השקל, האירועים במצרים עשויים להוביל לתנודתיות רבה בצמד. כדאי לזכור כי בנק ישראל עשוי להמשיך במדיניותו הניצית במטרה לשמור על יציבות המחירים, דבר אשר ימשיך לתמוך בהתחזקותו של השקל בטווח הארוך", אמרו כלכלני כלל פורקס.

בזירה העולמית, הדולר נסחר ביציבות מול המטבע האירופי בשער 1.3824. גם מול המטבע היפני נסחר הדולר ביציבות בשער של 81.515 ין לדולר.

הדולר נחלש מוקדם היום מול האירו על רקע החששות שעלול להביע הבנק המרכזי באירופה מהאינפלציה הגבוהה. ביום חמישי תתקיים ישיבה של הבנק המרכזי באירופה והנשיא ז'אן קלוד טרישה עשוי להצביע על דאגה ממגמת התחזקות האינפלציה, מה שעשוי לסמן העלאת ריבית בתקופה הקרובה.

בגיזרת המאקרו האמריקנית התקבלו היום ב-15:15, שעון ישראל נתונים מתחום התעסוקה. זאת, לקראת הדו"ח החודשי של משרד העבודה האמריקני שיתפרסם ביום שישי הקרוב. סקר ה-ADP לחודש ינואר הצביע על תוספת של כ-187 אלף משרות לסקטור הפרטי, לעומת צפי להוספה של כ-145 אלף משרות למגזר הפרטי בארה"ב, ולאחר שבדצמבר התווספו 247 אלף משרות במגזר זה (ירידה של כ-50 אלף לעומת הנתון הקודם שפורסם).

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]