השארנו את גלנט חשוף בצריח

החתול השחור שעבר בין דובר צה"ל לבין המיועד לשעבר לרמטכ"לות הוא סוד גלוי

גילוי נאות: אחותו של יואב גלנט ואני חברות טובות.

במחצית השנה האחרונה נחשף יואב גלנט בעל-כורחו לעולם התקשורת, על יצריו, האינטרסים שלו והשפעתו העצומה על דעת הקהל.

אין עוררין שגלנט הוא מפקד נערץ, בעל זכויות רבות בתולדות הגנת המדינה - אבל בור בכל מה שקשור להתנהלות תקשורתית.

אני סבורה שטוב שכך. כולנו היינו רוצים שאלוף ורמטכ"ל מיועד יעסוק בעיקר בחזית הדרומית הרותחת, בחזית הצפונית המבעבעת ובעניינים שממזרח שגם לא בדיוק רגועים - ולא בניהול החזית התקשורתית.

אפשר היה לצפות שדובר צה"ל יהיה החומה הבצורה של כל לובש מדים. אבל לדובר צה"ל הנוכחי, אבי בניהו, לא היה עניין לעזור לגלנט. זה לא סוד שחתול שחור, שלא לומר עדר של מייללים שחורים כאלה, עבר בין השניים, ושגלנט פיטר את בניהו, איש סודו של גבי אשכנזי, עוד לפני שנכנס לתפקיד.

לכן, קשה היה לצפות ממנו שיגן על אויבו המר.

בנוסף, סוגיית הקרקעות בעמיקם היא עניין אזרחי, שלדובר צה"ל, לכאורה, אין נגיעה אליו. אבל כשאשתו של אשכנזי השתרבבה לפרשת הרפז - עניין אזרחי לכל דבר ועניין - דאג בניהו להעביר את המסרים הנכונים לעיתונאים כדי למתן את הדיווח.

אך ורק בשביל מראית העין יכול היה בניהו לנסח הודעה לאקונית, כמו "דובר צה"ל אינו עוסק בענייניו הפרטיים של האלוף גלנט", או אפילו לשגר מסר מפרגן בסגנון: "גלנט היה ועדיין אחד מחייליו המובחרים של צה"ל".

בניהו העדיף לשתוק. כשסוף-סוף דיבר זה היה בתוכניתו של יורם יובל, ושם הוא דיבר על עצמו.

גם שכירת יועץ חיצוני לא באה בחשבון. אלוף בצה"ל אינו יכול להעסיק דובר בשכר על-פי פקודות הצבא. מעולם לא היה תקדים כזה. אפשר היה אולי לקבל אישור מיוחד משר הביטחון, אבל הדבר לא היה מוסיף דבר לתדמיתו הציבורית החבוטה ממילא בעקבות פרשת "מסמך גלנט", בה הואשם שלקח את אייל ארד כיועץ תקשורת חיצוני, והוכח כשקרי.

אז מי היה אמור לדברר את גלנט? כנראה שאף אחד.

לכן הפך גלנט למטרה נייחת. כל עיתונאי יכול היה להכפיש אותו ולבעוט בתדמיתו באין מפריע. התקשורת ניצלה השקט של הצד השני והפגיזה בכל הארטילריה שלה באין מפריעה.

אחרי שבוע בליץ תקשורתי מטורף, החליטה הרעיה, קלודין גלנט, שנמאס לה לראות איך רומסים את בעלה. היא התראיינה לרדיו - ומיד חטפה על הראש.

"מתי אפשר לדעת שבן אדם יודע שהוא בצרות?", כתב מתי גולן ב"גלובס", "כשהוא משגר לתקשורת את אשתו כדי שתספר עד כמה הוא נפלא, ישר וטהור".

קלודין גלנט החליטה לדבר, כי לא היה מישהו אחר שייצא להגן על אבי ילדיה. קשה היה לה לראות אותו מדמם בציבור בלי שאף אחד יושיט לו יד.

כך שמבחינה תקשורתית, אין ספק כי גלנט הפצוע הופקר על-ידי המדינה וצה"ל בשטח.