בגלל התקלה באינטל: עיכובים בהשקות מחשבי HP, דל וסמסונג

אינטל שלחה כ-8 מיליון יחידות של השבב הפגום ליצרניות המחשבים ברחבי העולם בטרם נודע על התקלה

יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, HP, הודיעה כי השקת חלק ממוצריה החדשים תתעכב בשל התקלה שנתגלתה השבוע בשבבים החדשים מתוצרת אינטל. החברה הודיעה גם כי אירוע הצגת המוצרים החדשים שהיה אמור להיערך בשבוע הבא בארה"ב, יידחה.

"אנחנו דוחים את הצגת המחשבים הניידים החדשים שלנו בשל עיכוב בייצור שהושפע מהתקלה שנתגלתה במוצרי אינטל", נמסר מ-HP.

אינטל, בניהולו של פול אוטליני, הודיעה שלשום (ב') כי בשבבים מדגם Sandy Bridge מתוצרתה נתגלתה תקלה וכי היא תוציא גרסה מתוקנת של השבב בסוף פברואר, כשייצור בהיקף מלא של השבב המתוקן יחל רק באפריל. כ-8 מיליון יחידות של השבב הפגום נשלחו ליצרניות המחשבים ברחבי העולם בטרם נודע על התקלה.

נוסף על HP, השפיעה התקלה במוצרי אינטל גם על הייצור של יצרניות מחשבים אחרות. יצרנית המחשבים NEC הודיעה כי גם היא תעכב את השקת כמה ממוצריה החדשים. דייויד פרינק, דובר מטעם יצרנית המחשבים דל, מסר כי "התקלה בשבבי אינטל משפיעה על ארבעה דגמים של דל. החברה מחויבת ללקוחותיה ומי שרכש אחד מהם יוכל לפנות אלינו על-מנת שנוכל לספק פתרון", מסר פרינק.

יצרנית המחשבים הסינית המובילה, לנובו, מסרה שהיא עובדת עם אינטל כדי לבדוק את הפרטים הטכניים של המקרה וכן עם לקוחותיה שרכשו מחשבים המכילים את השבבים הפגומים של אינטל.

חברת סמסונג אף מציעה החזר כספי ללקוחותיה שרכשו מחשבים מתוצרתה המכילים את השבבים הפגומים - כך מסר דובר מטעמה. סמסונג העריכה כי היא כבר מכרה 2,000-3,000 מחשבים עם השבב הבעייתי.