"למ"ס וברננקי שקרנים - האינפלציה בעולם גבוהה בהרבה"

מארק פאבר: "העלייה ביוקר המחייה היא לרמות של 5%-8% בארה"ב וקצת פחות מכך באירופה" ■ "ההתאוששות מלאכותית ומונעת ע"י מדיניות מוניטארית ופיסקאלית אולטרה מרחיבה"

"האינפלציה העולמית גבוהה בהרבה ממה שחושפים הנתונים הסטטיסטיים" כך אומר היום לרשת CNBC מארק פאבר הידוע גם בכינוי ד"ר דום. לדבריו העלייה ביוקר המחייה היא לרמות של 5%-8% בארה"ב וקצת פחות מכך באירופה אך עדיין האינפלציה שם סובבת סביב רמת עלייה שנתית של 4%-5%.

בעוד שבדיווח האחרון של הלמ"ס האמריקני דווח על עלייה של 0.5% במדד המחירים לצרכן בדצמבר והנתונים האחרונים באיחוד האירופי הצביעו על קצב אינפלציה שנתי של 2.4% בינואר, אומר פאבר "אני מבטיח לכם שעלות המחייה עלתה ביותר מ-5% השנה - הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משקרת וגם ברננקי שקרן".

פאבר גם התייחס למחירי המזון הגבוהים שהציתו את אי-השקט הפוליטי במצרים, ואמר כי המקום הבא שבו צפויה טלטלה על רקע זה היא פאקיסטן. "הבעיה הזו כניראה לא תתפרץ בערב הסעודית או בנסיכויות המפרץ, מאחר ושם יכולות הממשלות לסבסד באופן משמעותי את מחירי המזון אם ירצו בכך".

"אני חושב שמצרים מזכירה לאנשים כי לפוליטיקה ואירועים חברתיים וגיאופוליטיים ישנה השפעה מהותית על שוק הנכסים. העולם נוכח כרגע בקריאת ההשכמה לפיה ארה"ב עדיפה להשקעה על פני השווקים המתעוררים. אך זה לא אומר שהשוק האמריקני יעלה הוא רק יפול פחות מהאחרים" אמר.

על ההתאוששות הכלכלית אמר פאבר כי המערב כבר הגיע לתחתית והצליח להתרומם ממנה, והמשמעות היא שהכלכלה העולמית ניראית בסדר לששת החודשים הבאים, אך בטווח הארוך כולנו נידונו לשקיעה. עלינו להבין כי זוהי התאוששות מלאכותית שמונעת ע"י מדיניות מוניטארית ופיסקאלית אולטרה מרחיבה" במילים אחרות אמר פאבר כי "הגירעונות של הממשלות הם ענקיים והדבר יוביל במורד הדרך להתחדשות הבעיות".