לבני: נתניהו-ברק לא רואים ממטר את הזקנה במסדרון

"הבשורה הרעה מבחינתך, נתניהו, היא שלא תוכל להמשיך להשתמש בחששות של עם ישראל לטובתך. מי שלא מסוגל לקבל החלטות, מי שלא יכול לקבל אמון מינימלי, לא יכול להמשיך להיות ראש ממשלה בישראל"

מנהיגת האופוזיציה ויו"ר קדימה, ח"כ ציפי לבני, ענתה היום לנאום ראש הממשלה נתניהו במליאת הכנסת. "לא היה לי ספק שהיום כאשר נתניהו יעלה לדוכן הוא ידבר על אי-הוודאות ועל אי היציבות - כי הם שם. אבל אני חוששת שרה"מ יעשה את מה שהוא נוהג לעשות - לנצל את אי הוודאות על מנת להפחיד. אמשיך להלקות אותך מאחר שאתה שואף לכך שאותו חוסר ודאות אותו פחד הוא שיקפיא את התהליכים.

"הבשורה הרעה מבחינתך היא שלא תוכל להמשיך להשתמש בחששות של עם ישראל לטובתך. מי שלא מסוגל לקבל החלטות, מי שלא יכול לקבל אמון מינימלי, לא יכול להמשיך להיות ראש ממשלה בישראל. צה"ל בתקופת שלטונך ובאמצעות שר הביטחון שמינית הפך למקום מסוכסך. רה"מ צריך היום להסביר למה אזרחי ישראל צריכים להתחבט בשאלה בעד מי הם - הרמטכ"ל היוצא או זה הנכנס. אם יש לכך סיבה שאיננה עניין אישי של שר הביטחון - שתושמע. מה עדיף רמטכ"ל עם ניסיון של שלוש שנים או מינוי זמני לשלושה חודשים?

"אתה, נתניהו, לא ראוי להיות ראש ממשלה בשל כך שתמכת בשר הביטחון, רק בגלל שהוא לא מוכן להמשיך את כהונתו של הרמטכ"ל הנוכחי בשל עניינים האישיים. אי אפשר לכהן מדינה רק בגחמות אישיות. לילדים שלנו שמתגייסים לא מגיעה ממשלה שכזו. היום הוכח שהממשלה הזו אינה ראויה לבניה. אזרחי ישראל לא רק מודאגים ממה שקורה בחוץ אלא גם ממה שקורה בבית. הקולות האלה צריכים להגיע גם ללשכתך".

לבני התייחסה גם למצב הכלכלי בישראל: "נתניהו ושר הביטחון לא רואים ממטר את הזקנה במסדרון. הפערים בין עשירים לעניים כאן הם מהגדולים בעולם".