לינדנשטראוס מגיב להאשמות גלנט: "הטענות נגדו אינן שנויות במחלוקת"

מבקר המדינה: "האלוף גלנט אינו סותר את רובן המכריע של הטענות נגדו" ■ גלנט טען אתמול בבג"ץ כי "לינדנשטראוס פעל בכוונה ובחשאי וחדר לתחום סמכותו של היועמ"ש"

לאחר שאתמול (ד') יצא המועמד לשעבר לרמטכ"לות, האלוף יואב גלנט, בהתקפה חריפה על הדוח שחיבר מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס בנוגע לפרשת קרקעותיו במושב עמיקם, בהודעה שהגיש לבג"ץ, השיב היום (ה') לינדנשטראוס לגלנט, באמצעות דוברו, בתגובה תקיפה לא פחות.

לדברי המבקר, כעולה מהודעת דוברו, "הרוב המכריע של טענות לינדנשטראוס כנגד התנהלותו של האלוף גלנט, כשפלש, בין השאר, ל-28 דונם קרקע במושב עמיקם וסיפח אותם לעצמו כאילו היה הבעלים של הקרקע - אינן שנויות במחלוקת והאלוף גלנט אינו סותר אותן".

בין השאר כותב המבקר כי גלנט חתם על תצהיר כוזב שהוגש לבית המשפט ושיקר גם למינהל מקרקעי ישראל. "אין מחלוקת כי גלנט חתם על תצהיר מיום 11 בנובמבר 2007, שהוגש לבית משפט השלום בחדרה, אף כי התצהיר אינו אמת", מסר הדובר והוסיף כי "אין מחלוקת עם האלוף גלנט כי ביום 18 בפברואר 2003, כתב בכתב ידו וחתם על מכתב למחלקה החקלאית מחוז חיפה של מינהל מקרקעי ישראל, כשהמכתב כולל עובדות שאינן אמת". עוד מציין המבקר כי הפלישה לשטח הציבורי נתגלתה כבר ב-21 ביולי 2007 על ידי פקחי מינהל מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, וכי לא שנויה במחלוקת גם העובדה שחרף דרישת השלטונות לפנות את השטח, המתין האלוף גלנט כארבע שנים עד ביצוע הפינוי.

לדברי המבקר, טענת "חוסר הסמכות" של האלוף גלנט כלפי משרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור היא חסרת שחר ומשוללת כל יסוד. לינדנשטראוס הסביר כי סמכותו לבדוק את עניינו של גלנט נובעת מכך שהיועץ המשפטי לממשלה הוא שפנה אליו וביקש להשלים את הבדיקה, בין השאר על ידי גביית עדות מהאלוף גלנט. "לא יעלה על הדעת שהיועץ המשפטי לממשלה יבקש זאת כשאין סמכות בעניין זה למבקר המדינה. האלוף גלנט מתעלם מנושא הסמכות, מסעיפי חוק יסוד: מבקר המדינה וחוק מבקר המדינה הנוגעים בדבר, והוא מפליג לסעיפי חוק שאינם נוגעים לעניין", נאמר בתגובה.

אתמול, נוכח החלטת הממשלה לבטל את מינויו לרמטכ"ל, הגיש גלנט לבג"ץ הודעה שבמסגרתה טען כי נעשה לו "משפט שדה". "מדובר בבירור המנוגד לחוק. לינדנשטראוס פעל בכוונה ובחשאי וחדר לתחום סמכותו של היועץ המשפטי לממשלה", טען האלוף.