אילו מניות ציוד שבבים יציגו ביצועי יתר?

בית ההשקעות נידהאם: הענף ייכנס ב-2011 לתקופה של צמיחה יציבה, כהמשך לתיקון המחזורי החד שחל ב-2010

חום הציוד לתעשיית השבבים סיכם במהלך השנה החולפת עלייה במכירות לכל אורכה, ולא מעט חברות בענף אף הכפילו את היקף מכירותיהן השנתי. בבית ההשקעות האמריקני נידהאם, שותפו האסטרטגי של כלל פיננסים, מעריכים כי הענף ייכנס ב-2011 לתקופה של צמיחה יציבה כהמשך לתיקון המחזורי החד שחל ב-2010. זאת הודות לעלייה בביקושים בתחום אפליקציות ה-Moblie, ולרמת ניצולת הדוקה.

"ההודעה של אינטל על הגדלת ההוצאות ההוניות שלה לשם הרחבת מפעלים וציוד חדש, מ-5.1 מיליארד דולר בשנה הקודמת ל-9 מיליארד דולר, נתנה את האות. מדובר באחת החברות החשובות ביותר לפעילותו העסקית של ענף הציוד לתעשיית השבבים. לכך נוסיף את הודעתה של חברה אחרת בתחום של אינטל, GlobalFoundries הפרטית, שהכפילה את הוצאותיה ההוניות ל-5.4 מיליארד דולר לעומת 2.7 מיליארד דולר בשנה הקודמת". כך מציין בפנינו אילן שטרק, מנהל דסק גלובלי בכלל פיננסים ברוקראז'.

בהתבסס על התחזיות שערכו בנידהאם על 64 חברות שבבים, עולה הצפי לצמיחה בשיעור של 8% ב-2011, ו-3% ב-2012. הדבר מביא אותם למסקנה, כי תקופת היציבות לענף ציוד השבבים צפויה לגלוש לתוך 2012. תומכים במגמה זו הרחבת פרויקטים חדשים בתחום ה-Green field, והרחבות של מפעלי ייצור במהלך השנה הקרובה. הדבר יבוא לידי ביטוי בעלייה איטית אך בטוחה במניות ציוד השבבים. בהתאם לכך ממליצים בנידהאם "קנייה" על 4 מניות, שצפויות להציג ביצועי יתר:

VSEA

החברה עוסקת בייצור ושיווק מערכות וציוד לתעשיית השבבים. מוצריה משמשים חברות בארה"ב, אירופה ואסיה. בנידהאם מציינים, כי החברה תיהנה מגידול באימוץ של השוק אפליקציות חדשות, ומפוטנציאל הצמיחה שלה, הנובע מפעילותה המתפתחת בתחום הסולאר.

שטרק מציין, כי אינטל היא לקוחה גדולה של VSEA, ומוסיף: "דוחותיה הרבעוניים שהתפרסמו לא מכבר, עקפו את התחזיות ברמת ההכנסות והרווחיות. הדבר הביא אותה להעלות את התחזיות לרבעון הבא, ומצביע על הערכות חיוביות מצדה, בתגובה לביקושים הצפויים בסקטור".

BRKS

החברה עוסקת בייצור מערכות אוטומציה ופתרונות לתעשיית השבבים, ולקוחותיה פזורים בארה"ב, אירופה ואסיה. בנידהאם סבורים, כי תחזיות השוק בנוגע לחברה נמוכות מדי, משום שהיא נתפסת כשחקן ניצולת בלבד. לטענתם, מדובר בחברה שמתרחבת לעבר שווקים חדשים - הבולט שבהם הוא תחום ה-LED. האנליסטים מציינים, כי השוק לא מתמחר פעילות זו, למרות שמדובר בכוח מניע משמעותי לחברה, שיבוא לידי ביטוי מהחציון השני של 2011 והלאה.

NVMI

החברה עוסקת בתכנון, פיתוח וייצור מערכות משולבות לתעשיית ייצור השבבים, ובנוסף מעניקה תמיכה טכנית ללקוחותיה. מערכותיה נמכרות לחברות כמו סמסונג, מוטורולה ופיליפס. היא פועלת באמצעות חברות-בת בארה"ב, יפן, הולנד וטאיוואן.

בבית ההשקעות מציינים, כי NVMI ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה בתת-הסקטור OCD. להערכתם, החברה צפויה ליהנות מצמיחת תחום האופטיקה המטורולוגית, ללא קשר לתנודות המחזוריות של התחום.

NVLS

החברה עוסקת בפיתוח וייצור ציוד ומערכות להכנת מעגלים משולבים ורכיבים מוליכים למחצה. היא פועלת בארה"ב, אירופה וגם בישראל.

לפי הערכות נידהאם, החברה ממוצבת בתחומה היטב, הודות לציוד מסוג 3D דוגמת Plating, PVD ו-Strip.

שטרק מציין, כי למרות הירידה בחשיפה לאינטל מ-20% ב-2009 ל-10%-15% ב-2010, הרי שמדובר עדיין בשיעורים נכבדים של חשיפה - מהם, לטענתו, צפויה חברת אינטל ליהנות במהלך שנת 2011.

לדברי שטרק, "NVLS פרסמה גם דוחות טובים, שעקפו את התחזיות המוקדמות, ושדרגה את תחזיותיה לשנה הקרובה. בנוסף, היא צופה כי ההוצאות ההוניות של חברות השבבים יעלו ב-2011 ב-10%-15% לעומת תחזיות השוק, לצמיחה שתנוע עד 10%".