הדולר התחזק מול השקל ב-0.8% ועלה מעל רף ה-3.7 ש'

האירו נחלש ב-0.08% ל-5.06 שקלים; בעולם נסחר הדולר ביציבות מול האירו והליש"ט ■ בנק הפועלים: התנודתיות בשוק המט"ח הישראלי תגבר בתקופה הקרובה

הדולר עלה היום (ו') ב-0.81% וקבע שער יציג ב-3.713 שקלים. האירו, מנגד, רשם ירידה של 0.08% ל-5.06 שקלים. בעולם נסחר הדולר ביציבות כנגד המטבעות העיקריים, האירו (1.36 אירו לדולר) והליש"ט (1.61 ליש"ט לדולר).

הסוחרים במט"ח, כעמיתיהם בשוקי המניות והאג"ח, יישאו עיניהם לוול סטריט ב-15:30 שעון ישראל, שם יפורסם דוח התעסוקה לחודש ינואר 2011. על פי הציפיות המוקדמות, המשק האמריקני הוסיף בחודש החולף 138 אלף משרות, בהמשך להוספה של 103 אלף משרות בדצמבר 2010. שיעור האבטלה, שנחתך בדצמבר בחדות ל-9.4%, צפוי לטפס בינואר ב-0.1% ל-9.5%.

בבנק הפועלים מעריכים במסגרת הסקירה השבועית כי השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם: מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא התערבויות במסחר על ידי בנק ישראל במגוון דרכים. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות ע"י בנק ישראל (אם כי בקצב מתון) ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית.

בהתייחס למהומות במצרים מעריכים כלכלני הבנק כי התנודתיות במסחר בשוק המט"ח הישראלי תגבר בתקופה הקרובה, על רקע אי-הוודאות הביטחונית במצרים בפרט ובמזרח התיכון בכלל.

לאומי: "להתפתחויות במישור הביטחוני עשויה להיות השפעה מכרעת"

בבנק לאומי מעריכים כי מגמת המסחר בדולר תושפע בתקופה הקרובה מהמתרחש בעולם ומהצעדים הרגולטוריים האחרונים עליהם הכריזו בנק ישראל ומשרד האוצר. זאת, מסבירים כלכלני הבנק, כאשר להתפתחויות במישור הביטחוני עשויה להיות השפעה מכרעת.

בחדר העסקאות של כלל פורקס ציינו אתמול כי האירועים במצרים מעיבים על השקל בשל העובדה כי משקיעים זרים מתחילים לברוח מהשקעות בשקל מחשש להתדרדרות נוספת באזור. "פריצה מעל 3.72 שקלים תגביר את לחץ הקניות על הדולר אך שבירה של רמת התמיכה ב-3.66 שקלים עשויה להוביל למהלך ירידות עד לאזור 3.6", העריכו בכלל פורקס.

[לאתר המט"ח]