מיטב: אפקט מצרים התפוגג, תעשיית הקרנות חוזרת לגייס

תעשיית הקרנות גייסה בסך הכל כ-520 מיליון שקל ב-3 ימי המסחר הראשונים של החודש: כ-170 מיליון שקל בקרנות המסורתיות וכ-350 מיליון שקל בקרנות הכספיות

אפקט מצרים הראשוני התפוגג, הבורסה חוזרת לעליות ותעשיית קרנות הנאמנות חוזרת לגייס: הקרנות המסורתיות גייסו ב-3 הימים הראשונים של החודש כ-170 מיליון שקל. כך מוסר רוני אפטר, מנהל קשרי יועצים בבית ההשקעות מיטב.

תעשיית הקרנות גייסה בסך הכל כ-520 מיליון שקל ב-3 ימי המסחר הראשונים של החודש: כ-170 מיליון שקל בקרנות המסורתיות וכ-350 מיליון שקל בקרנות הכספיות.

הקרנות המנייתיות גייסו כ-5 מיליון שקל בלבד: כ-30 מיליון שקל נפדו מהקרנות המתמחות במניות ישראל וסכום זהה נכנס לקרנות המתמחות במניות בחו"ל.

לקרנות הגמישות זרמו כ-5 מיליון שקל. קרנות אג"ח חברות וכללי חזרו לתמונת הגיוסים, עם כניסת כספים של כ-160 מיליון שקל. הקרנות השקליות נהנו מגיוס של כ-60 מיליון שקל, מנגד קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד פדו כ-75 מיליון שקל. הקרנות הכספיות בלטו לטובה עם גיוס של כ-370 מיליון שקל.

קרנות ממונפות ואסטרטגיה נהנות מהמשך התנופה, לאחר גיוס של כ-35 מיליון שקל. מנגד, קרנות אגד חוץ בהמשך המומנטום השלילי, עם פדיון של כ-20 מיליון שקל.

במיטב מציינים כי תעשיית הקרנות מנהלת נכון להיום כ-161 מיליארד שקל.