ח"כ מירי רגב: לדחות בשנתיים את יישום המלצות ששינסקי

בנוסף, הגישה הבוקר רגב הצעת חוק לתיקון חוק הגז הטבעי והנפט, שעיקרה מתן תנאים שווים לחברות ישראליות שמפתחות גז טבעי כחול לבן כמו לחברות זרות ומדינות זרות

חברת הכנסת מירי רגב שלחה הבוקר (א') מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיו היא "מבקשת על רקע הארועים במצרים ופיצוץ צינור הגז לעכב למשך שנתיים את אישור דו"ח ששינסקי ולעודד את פתוח הגז הטבעי 'כחול לבן' על ידי חברות ישראליות, ובכך למנוע את התלות במדינות אחרות".

בנוסף, הגישה הבוקר רגב הצעת חוק לתיקון חוק הגז הטבעי והנפט, שעיקרה מתן תנאים שווים לחברות ישראליות שמפתחות גז טבעי כחול לבן כמו לחברות זרות ומדינות זרות.

עוד אמרה ח''כ מירי רגב כי ישראל צריכה להשקיע ולעודד בניית מקורות וחלופות אנרגיה למדינת ישראל, אחרת, במידה ולא תעשה כן הנטל בעלויות האנרגיה ייפול על האזרח.

"האזרחים לא צריכים להיפגע ממחדלי הממשלה ומעליית מחירי האנרגיה - חשמל, מים וגז", אמרה רגב.

"עתה, משנשתנו העיתים ונתגלו עתודות גז לחופי מדינת ישראל, יהא זה בלתי סביר ובלתי נכון להותיר על כנה את ההעדפה המובנית כיום בשוק הישראלי לרכישת נפט וגז ממקורות זרים, וזאת שעה שיש במשאבי המדינה כדי לענות על צרכיה. אך טבעי הוא כי מדינה תנצל את משאביה מבית בטרם תפנה למקורות חיצוניים", אומרת רגב.

בנוסף, "הבטחה כי תנאי רכישתו של גז טבעי המופק בישראל לא יפחתו מתנאי הרכישה המיטיבים של גז המופק בחו"ל צפויה להביא ביקוש משמעותי לעובדים (בין היתר, עובדים מומחים דוגמת מהנדסים, גיאולוגים, סטטיסטיקאים וכיוצ"ב), ולעודד יצירת מאגרי ידע ומומחיות ישראליים בתחום".