"הופתעתי לקבל מצ'לסי הצעה של 50 מיליון ליש"ט על טורס"

הבעלים של ליברפול תוקף את ההתנהלות הפזרנית של צ'לסי: הופתעתי לקבל מהם את ההצעה הזאת ביום שדיווחו על הפסדי-עתק; על האצטדיון: "אנחנו בוחנים האפשרות להרחיב את אנפילד"

"עסקאות אנדי קארול ופרננדו טורס היו מדהימות עבורנו" - כך התבטא בסוף השבוע ג'ון וו. הנרי, יו"ר חברת NESV האמריקנית המחזיקה בליברפול, בראיון ראשון מאז נסגר בשבוע שעבר שוק ההעברות של ינואר. כזכור, רכש המועדון האנגלי שני שחקנים חדשים עם סגירת חלון ההעברות - לואיס סוארז, שהגיע מאייאקס בתמורה ל-22.8 מיליון ליש"ט; ואנדי קארול, שנחת מניוקאסל עבור 35 מיליון ליש"ט. כל זה במקביל לשחרורו של פרננדו טורס לצ'לסי בתמורה ל-50 מיליון ליש"ט.

בשיחה עם "הגרדיאן", דחה הנרי את הטענות לפיהן ליברפול הוציאה יותר מדי כספים בחלון: "התאמנו את המחיר שדרשנו על טורס למחיר שניוקאסל רצתה בשביל קארול", הוא הבהיר. "יחד עם המכירה של ראיין באבל להופנהיים עבור 6 מיליון ליש"ט, יצא שקנינו שני חלוצים חדשים בחלון ההעברות הזה, אבל הוצאנו כספים מינוריים". מאזנה של ליברפול לאחר כל העסקאות שעשתה בחלון ההעברות עומד על מינוס של 1.8 מיליון ליש"ט בלבד.

"בסופו של דבר, המטרה שלנו בעסקאות קארול-טורס היתה לצאת עם רווח של 15 מיליון ליש"ט. מבחינתנו, היינו יכולים באותה מידה למכור את טורס לצ'לסי ב-30 מיליון ליש"ט, אם ניוקאסל היתה מוכרת את קארול ב-15 מיליון. אבל ניוקאסל קראה נכון את המפה ועשתה עסקה מצוינת מבחינתה. אנחנו מרגישים אותו דבר".

הנרי התייחס לחשיבות השמירה על תקציבים מאוזנים רגע לפני הכניסה של הכדורגל האירופי לעידן הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, והעביר בהקשר הזה ביקורת לא ממש מרומזת על רומן אברמוביץ' וצ'לסי. "הופתעתי לקבל מצ'לסי הצעה של 50 מיליון ליש"ט על טורס, באותו יום שבו היא דיווחה על הפסדי-עתק (71 מיליון ליש"ט - ש"ב). השאלה הגדולה היא האם חוקי הפייננשל פייר-פליי בכלל יהיו אפקטיביים. יכול להיות שחלק מהקבוצות רוצות שהחוקים האלו יקבלו תוקף כדי להחליש קבוצות אחרות, בזמן שהן עושות במקביל פעולות שיגרמו להן להימנע מההשלכות של אותם חוקים, ואפילו תומכות בחוקים האלו ציבורית. נותר לנו רק לקוות שלאופ"א יש את היכולת והנחישות לאכוף את החוקים שהם העבירו".

לדברי הנרי, NESV, שרכשה לפני ארבעה חודשים את ליברפול עבור 200 מיליון ליש"ט ומחזיקה גם בקבוצת הבייסבול בוסטון רד-סוקס, "מחויבת שהקבוצה תחייה לפי רמת ההכנסות שלה. תמיד העדפנו לבזבז מה שאנחנו מכניסים, ולא להיכנס למודל של העמסת חובות על המועדון. האחריות שלנו היא לעשות את כל מה שצריך כדי להגדיל את ההכנסות".

לסיום, העביר הנרי ביקורת על פרויקט האצטדיון החדש של ליברפול בסטנלי פארק. "זה לא מקרי שהבעלים הקודמים של המועדון לא הצליחו לבנות אותו. למה שהם הציעו ותכננו פשוט לא היה היגיון כלכלי. אנחנו בוחנים את האופציה של הרחבת אנפילד - זאת האופציה המועדפת עלינו כרגע".