צפו: נפסל רישיון הנהג שנהג 260 קמ"ש והעלה את הסרטון לפייסבוק

בית המשפט החליט בפסיקה תקדימית על כתב אישום ועל פסילת רישיון, על סמך קטע הווידיאו שהופץ בפייסבוק ■ השופט שצפה בסרטון התרעם: "מסיבה של ממש" על הכביש

כחצי שנה לאחר חשיפת סרטון הווידיאו בו נראים 3 צעירים "טסים" על הכביש במהירות של 260 קמ"ש - הוחלט לראשונה על כתב אישום ועל פסילת רישיון נהיגה תקדימית, על סמך קטע הווידיאו שהופץ בפייסבוק.

לפני מספר חודשים הוגש כתב אישום ראשון מסוגו בישראל על-ידי אגף התנועה, בתום חקירה שנערכה על בסיס הסרטון שהועלה ברשת החברתית, בו נצפה נהג שתועד נוהג על-פי החשד ברכב מסוג BMW במהירות 260 קמ"ש.

במקביל אישר בית המשפט לתעבורה בעכו את בקשת התביעה המשטרתית לפסילת רישיון נהיגה עד תום.

"לאחר שעיינתי בחומר שבתיק ובסרט עצמו , מסקנתי היא כי בשלב זה קיימות ראיות לכאורה לעבירה המיוחסת למשיב", כתב השופט אבישי קאופמן. עוד ציין השופט בהחלטתו כי הצעיר בסרטון "נראה כמי שעורך "מסיבה של ממש" עם חבריו.

תל אביב-חיפה ב-9 דקות

מיד עם פרסום הסרטון באוגוסט האחרון פתחה משטרת התנועה במאמצים להבאת הנהגים לחקירה. אחד הצעירים, שהדגיש כי לא נהג ברכב אך תועד בסרטון שהתפרסם בפייסבוק, המשיך לדבוק בגירסתו גם לאחר פרסום הסרטון.

לטענת אחד הצעירים שנחקרו, לא מדובר בנהיגה פראית אלא בתקלה טכנית במד המהירות שהציגה את לוח השעונים בצורה שגויה בסרטון.

בקטע הווידיאו, שזכה לשם "תל-אביב-חיפה ב-9 דקות - אל תנסו בבית", נראה נהג הרכב נוסע במהירות שמגיעה לכ-260 קמ"ש. במקום להעיר לו, ממשיכים חבריו דווקא לעודד אותו וקוראים לו להאיץ.

במהלך הנסיעה אף החליט הנהג להוריד את ידיו מההגה ולמחוא כפיים לצלילי מוזיקה רועשת, תוך כדי שהחבורה מתעדת את הנסיעה המופרעת במשך יותר מ-3 דקות.