דיווח: המנהל הבכיר בגוגל שנעצר במצרים - ישוחרר היום

כך מסרו אחיו של גוהנים ומיליארדר מצרי המקובר אליו ל"וול סטריט ג'ורנל" ■ גוהנים הוא המנהל הבכיר ביותר של גוגל במזה"ת, שהפך לסמל המאבק במשטרו של מובארק

יותר משבוע לאחר מעצרו המיסתורי במצרים, ישוחרר היום (ב') הפעיל הפוליטי, וואל גוהנים (Wael Ghonim), המנהל הבכיר ביותר של גוגל במזה"ת שהפך לסמל המאבק במשטרו של מובארק ולמצית המהומות.

בני משפחתו ואיש עסקים ידוע מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי אתמול נשברה השתיקה ואחיו מסר כי הרשויות המצריות מסרו לו כי "הם כניראה יביאו אותו אלינו מלווה באבטחה". המיליארדר נגיב סוויריס אמר אתמול כי סגן נשיא מצרים אמר לו כי גוהנים ישוחרר. "הבחור הוא גיבור. כשישוחרר הוא יהפוך לגיבור חי של המהפכה הזו".

במהלך תקופת העלמותו התבסס מעמדו של גוהנים כסמל מרכזי למאבק כנגד המשטר במצרים והפך לגיבור התנועה הקוראת לדמוקרטיה. מארגני המחאה בכיכר תחריר בקהיר אימצו אותו כמנהיגם הסמלי.

גוהנים נחשב למי שלקח חלק בקבוצה קטנה של פעילים פוליטיים במצרים אשר פעילותם באמצעות רשת האינטרנט במהלך השנה האחרונה עזרה להצית את הפגנות הענק שמאיימות על משטרו של מובארק, שנמשך 30 שנה.

"אמרתי לפני שנה שהאינטרנט ישנה את הזירה הפוליטית במצרים וכמה מחבריי צחקו עלי", כתב גוהנים בדף הפייסבוק הפרטי יומיים לפני שפרצו המהומות. יום לאחר מכן, ב-28 בינואר, הוא נעלם לאחר שהלך לכיכר ודיבר עם חבריו בטלפון הסלולרי לפני שהרשויות במצרים הפילו את רשת האינטרנט.