מכבי האש והמשטרה: השריפה באיקאה נגרמה עקב כשל טכני

צוות חקירה של מכבי האש והמשטרה הגיע למסקנה כי השריפה פרצה בעקבות "כשל טכני" באחת המכונות בקומה השנייה של המתחם ■ נשללה האפשרות שמדובר בהצתה מכוונת

יומיים לאחר שריפת הענק בסניף איקאה בנתניה - עולה כמעט בוודאות כי כשל טכני הוא הגורם לשריפה, ולא הצתה מכוונת.

צוות מורחב של חוקרי שריפות מטעם מכבי האש וחוקרי משטרה הגיע למסקנה כי כשל טכני של אחת המכונות בקומה השנייה של חנות הרהיטים השבדית גרם לשריפת הענק - בניגוד להערכה הראשונית שהדליקה פרצה על גג המתחם.

העובדים: הבית שלנו נחרב

אתמול (א') הגיעו חלק מעובדי החנות למקום שעלה בלהבות ונהרס כליל, וסיפרו על התחושה הקשה. "זה פשוט הבית שלנו, אנחנו פה מההקמה לפני 11 שנה, וזה כאילו הבית שלנו נחרב", התקשתה אחת מהן לעכל את המראה. "המזל היה שלא היו אנשים בפנים. תודה לאל", הוסיפה.

עובדת אחרת לא הביעה חשש למקום העבודה שלה: "אנחנו נשארים לעבוד באיקאה, רק מחכים שיגידו לנו מתי - ומפשילים שרוולים. אני עובדת פה 5 שנים ולא מדמיינת שום מקום עבודה אחר". אחרת המשיכה: "הלב כאב, לא היה לי חשק לאכול ולא לשתות".

מנכ"ל איקאה ישראל, שלומי גבאי, הרגיע את העובדים. "אנחנו נשב איתם ונעשה איתם את החושבים, ויחד נמצא את הפתרון. השרת היחיד שהצלחנו להוציא משם היה עם פרטי כל העובדים, כדי שבימים הקרובים נשלם להם את המשכורת ואת בונוס 2010. תקשרנו עם כולם, זה ארגון חזק מאוד. איקאה העולמית מאחורינו, והעובדים בראש מעיינינו".

עוד אמר המנכ"ל כי העובדים ישמעו בשיחה אישית "את הדברים הטובים - וגם את הדברים הפחות טובים".

"מעולם לא אוימנו ולא נסחטנו"

לגבי השמועות באשר להצתה מכוונת על-ידי עבריינים אמר גבאי: "אין טעם לעסוק בספקולציות. מונה צוות חקירה שאמור למסור את מסקנותיו לשר אהרונוביץ'. כל ניסיון לעסוק בניחושים הוא מיותר לחלוטין, הוא לא תורם כרגע לשום דבר".

"לא היו איומים, מעולם לא אוימנו ולא נסחטנו. הארגון הזה עובד בצורה אחרת לחלוטין", הוסיף גבאי.

גבאי העריך כי סניף חדש ומשופר של הרשת ייבנה בנתניה תוך חצי שנה-שנה. הוא הוסיף כי בהתאם לעומס הצפוי על החנות בראשון-לציון, החנות תוגברה בעובדים ותתוגבר בהתאם לצורך בהמשך.