לקראת דוחות טבע מחר: תפרסם עדכונים על הקופקסון?

על רקע החששות הגדולים של המשקיעים מהתלות בתרופת הדגל, תחזיות חיוביות עשויות להוביל לאנחת רווחה קולקטיבית, בעוד שתחזיות שמרניות יכולות להגביר את החשש

‎‎הדוחות הכספיים שתפרסם מחר טבע פחות מעניינים מתחזיות החברה ל-2011. על רקע החששות הגדולים של המשקיעים מהתלות בתרופת הדגל קופקסון, תחזיות חיוביות עשויות להוביל לאנחת רווחה קולקטיבית, בעוד שתחזיות שמרניות יכולות להגביר את החשש.

טבע, בניהולו של שלמה ינאי, היא חברת תרופות גנריות שפעילה גם בתחום התרופות המקוריות. שווי השוק של החברה בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב הוא 48.6 מיליארד דולר. נכון להיום מצפים האנליסטים להכנסות של 16.34 מיליארד דולר ב-2010 ולרווח נקי של 4.57 דולרים למניה, שהם 4.21 מיליארד דולר. לשנת 2011 תחזית האנליסטים היא הכנסות של 18.96 מיליארד דולר ורווח של 5.3 דולרים למניה, כלומר 4.88 מיליארד דולר.

מעבר לתוצאות ולתחזיות, האנליסטים שמסקרים את טבע ממליצים לשים לב לעוד כמה נושאים שיעלו מחר. לדוגמה, מייקל פיירם מקרדיט סוויס שם דגש על השוק הפרמצבטי באירופה, על רקע הורדת מחירים ורבעון מלא שכולל את תרומת חברת רציופארם, שנרכשה ב-2010. במקביל הוא מצפה לעדכון על לוח הזמנים הצפוי להשקת הגרסה הגנרית לתרופה לדילול דם ‏Lovenox‏, שנמכרת בהיקף של 2.5 מיליארד דולר בשנה, וכן בנוגע לסדרי העדיפויות של טבע על שימוש במזומנים שלה. זאת על רקע הקצאה של מיליארד דולר לרכישה עצמית של מניות, ופירעון מוקדם של סדרת אג"ח להמרה.

נתלי גוטליב מאי.בי.אי מצפה לדוחות טובים, ולעדכון מההנהלה בנוגע להשקות הגנריות המרכזיות שצפויות ב-2011. כמו כן היא מצפה להרחבה בנוגע לצבר המוצרים האינובטיביים (המקוריים), בדגש על הקופקסון ושיתופי הפעולה של טבע עם חברות דוגמת ‏OncoGenex‏.

סטיבן טפר מהראל פיננסים מעריך צמיחה של 10% במכירות הקופקסון, בעיקר על רקע עליית מחירים בארה"ב, וצמיחה של 21% באזילקט, תרופה מקורית שמיועדת לטיפול בפרקינסון, בעיקר בזכות גידול במרשמים.

טפר מצפה לעדכון על החזית המשפטית והרגולטורית הנוגעת לקופקסון (מאבקה של טבע נגד גנריקה לקופקסון), ועל הזיהום במפעל בירושלים שבגינו קיבלה טבע מכתב אזהרה מה-‏FDA‏, מינהל המזון והתרופות האמריקני.