שאמה: לשנות התקנות בנושא האנטנות הסלולריות הקטנות

יו"ר ועדת הכלכלה לנציגי משרדי הפנים והמשפטים: התקנות שהצעתם לא יעברו ■ הציע מסלולים חלופיים לעקיפת הוועדות המקומיות

ישיבה נוספת של ועדת הכלכלה בנושא מתקני הגישה הסלולריים ננעלה ללא קבלת החלטה בעקבות חילוקי דעות בין משרד התקשורת ומשרדי המשפטים והפנים.

הדיון היום (ב') ארך כמה שעות ויו"ר הוועדה, חבר הכנסת כרמל שאמה, אף ניסה להביא לכך שהוועדה תקבל החלטה היום בשל חשיבותו למפעילים החדשים, אך המחלוקות היו גדולות מדי וסוכם כי הצדדים ינסו להגיע לפשרה שתובא בקרוב לאישור הוועדה.

בדיון אמר מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל, כי ללא קבלת החלטה הגיונית שתסדיר הצבת מתקני גישה סלולריים (אנטנות קטנות) לא ניתן יהיה להכניס מתחרים חדשים לשוק כפי שהמדינה רוצה, כלומר מפעילים על בסיס תשתיות עצמאיות.

בר טל אמר שהמדיניות המוצעת על ידי משרד המשפטים ומשרד הפנים תביא לפגיעה חמורה בשוק התקשורת שכן ללא מדיניות של הצבת אנטנות בצורה חוקית ומסודרת, לא ניתן יהיה לפתח שירותי סלולר וישראל תפגר אחר מדינות העולם.

הישיבה ננעלה ללא הצבעה לנוכח המחלוקת, אולם היו"ר אמר שהתקנות כמו שהן לא יעברו בוועדה. הוא הורה לנציגי משרדי הפנים והמשפטים לתקן את הנוסח לאחת משתי חלופות שהוא העלה כהצעות במהלך הדיון.

החלופות שהוא הציע היו או להעביר את ההחלטה מידי הוועדה המקומית (שבראשה עומד ראש הרשות המקומית שפועל משיקולים פוליטיים) לגוף תכנוני אחר ובלתי תלוי (עלתה ההצעה להעביר את ההחלטה ישר לוועדת הערר - נציגות משרדי הפנים והמשפטים התנגדו) או לחלופין להשאיר את המסלול הנוכחי של הגשה לוועדה המקומית אבל לקבוע מסלול מהיר יותר שיגביל את האפשרות של ראשי רשויות לנקוט בסחבת.