המיליארדר היהודי משקביץ': החלטתי להשקיע בישראל

שותפו לשעבר של בני שטיינמץ: "זהו הזמן המתאים להשקיע בישראל, כלכלת ישראל חזקה ויציבה, ומי שלא יקנה עכשיו יראה את שווי הנכסים והעסקים בישראל עולה"

המיליארדר היהודי אלכסנדר משקביץ', שותפו לשעבר של בני שטיינמץ בעסקי כרייה באפריקה בוחן השקעות בישראל. משקביץ נאם היום בכנס הרצליה ואמר כי לאחר שנים של מעקב אחר הכלכלה הישראלית, התקבלה אצלו לאחרונה החלטה אסטרטגית להיכנס להשקעות בכלכלה המקומית.

לדבריו "זהו הזמן המתאים להשקיע בישראל, כלכלת ישראל חזקה ויציבה, ומי שלא יקנה עכשיו יראה את שווי הנכסים והעסקים בישראל עולה". לדבריו "ההחלטה התקבלה על בסיס עסקי בלבד, מאחר ואני משוכנע שהמשק הישראלי מגלה סימני עוצמה, למרות המשבר הפיננסי והמצב האזורי".

משקביץ', המתגורר בקזחסטאן ובאנגליה הוא מבעלי השליטה בענקית הכרייה הבינלאומית ENRC הנסחרת בבורסה בלונדון לפי שווי שוק של 13.5 מיליארד ליש"ט. הוא מיודד מאד עם שר התמ"ת לשעבר בנימין בן-אליעזר.

משקביץ', המכהן גם כנשיא הקונגרס היהודי האירו אסיאתי ומייסד קרן רחל משקביץ קיבל היום בכנס הרצלייה את "מגן הרצל" שהינו אות הכבוד הגבוה אשר מעניק המרכז הבינתחומי. ד"ר משקביץ' מקבל את "מגן הרצל" על פועלו למען הקהילות היהודיות ב-25 מדינות אירו-אסיה ולמען מדינת ישראל.

משקביץ' נתן את חסותו לביקורם של כ-500 חברי פרלמנט מהאיחוד האירופי שהגיעו בתחילת השבוע למפגן תמיכה בישראל שאורגן על ידי השדולה למען ישראל באירופה. לדבריו, "הבאת 500 חברי פרלמנט אירופאים לכנס תמיכה בירושלים היא אחד ההישגים החשובים לדיפלומטיה הישראלית בתקופתנו והתשובה לניסיונות הדה-לגיטימיזצייה של ישראל"