אנגליה: סטודנטים מילאו בקבוקי מי עדן ב"דם" לאות מחאה

נמשכים מאמצי החרם על מוצרים ישראלים בחו"ל: סטודנטים פלסטינים בלונדון דורשים להפסיק למכור את מוצרי מי עדן בקמפוס בטענה כי הם מגיעים מ"סוריה הכבושה"

שעה שישראל נאבקת על מעמדה ודימויה, עושה רושם כי המאמצים לבסס חרם צרכנים כנגד מוצרים ישראליים הולכים ומתפשטים בכל רחבי העולם.

המחאה התורנית מגיעה מלונדון שבאנגליה, שם בבית-הספר הנחשב לכלכלה LSE התארגנו בימים האחרונים סטודנטים פלסטינים ופעילים פוליטיים על מנת להביא להפסקת השיווק והמכירה של מוצרי חברת מי עדן הישראלית ברחבי הקמפוס.

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר (ג') כי כחלק מהיוזמה הפרובוקטיבית של אגודת הסטודנטים הפלסטינים בקמפוס, מולאו בימים האחרונים שלל בקבוקים של מי עדן בנוזל אדום, שנועד להמחיש כי הבקבוקים למעשה מלאים בדם.

עוד נכתב בשלטים כי רכישת מוצרי החברה מהווה תמיכה בכיבוש הישראלי הלא חוקי, לטענתם, וכי הבקבוקים ממולאים ממעיינות הממוקמים ב"סוריה הכבושה". זאת, אגב, על אף שבקבוקי מי עדן הנמכרים באנגליה ממולאים ממקורות מים מקומיים.

קמפיין הסטודנטים, מדווחים הבוקר, תפס תאוצה כאשר מודעות נתלו בכל רחבי הקמפוס, וגם עיתון הסטודנטים פירסם מאמר תמיכה הקורא להנהלה להיענות לדרישת הסטודנטים ולהסיר מיידית מהמדפים את כל בקבוקי מי עדן. בנוסף, הוקמה קבוצה בנושא ברשת החברתית פייסבוק.

הסטודנטים הישראלים ב-LSE, החשים מותקפים, טענו כי "השימוש ברובים וסדם מזויף אינו רק בלתי ראוי, אלא ממחיש את חוסר ההבנה של הפלסטינים לגבי המורכבות של המצב".

עם זאת, מחאת הסטודנטים הישראלים מסתמנת כטיפה בים, כאשר המחאה עשויה כבר בימים הקרובים להתרחב למוסדות אקדמיים נוספים בבריטניה.

מחברת מי עדן נמסר בתגובה ל"ידיעות": "מזה זמן מה מנסים גופים פרו-פלסטינים לעורר מודעות ציבורית לקשר שבין הסניפים המקומיים של מי עדן באירופה לבעלי החברה הישראליים, ומתוך כך לייצר חרם על המוצרים שלנו. בכל מדינה חברת מי עדן מתמודדת עם פעילות קיצונית זו באמצעות הסברה".