עמותת צ'ויסס משיקה: תו חדש לסימון מוצרים בריאים

למיזם "הבחירה הנכונה" שותפות בארץ חברות המזון יוניליוור, שמן תעשיות ומאפיות אנג'ל

עמותת צ'ויסס, הפועלת ברחבי העולם מיסודן של חברות מזון פרטיות, השיקה תו חדש לסימון מוצרים על-פי ערכם התזונתי.

תוכנית צ'ויסס - הבחירה הנכונה - פועלת כיום ב-7 מדינות ברחבי העולם, ובארץ חברו ליוניליוור ישראל שתי חברות נוספות: שמן תעשיות ומאפיות אנג'ל, כשהכוונה היא לצרף כמה שיותר חברות מזון והסעדה למיזם ולהרחיב את מגוון המוצרים הנבדקים והמסומנים עבור הצרכן.

התו החדש מסכם את הפרופיל התזונתי הכולל של מוצר מזון בהשוואה למוצרים דומים מאותה קטגוריה, בהתבסס על קריטריונים תזונתיים שנקבעו על-ידי ועדה מדעית בלתי תלויה.

היא מתייחסת ל-4 קריטריונים מרכזיים שהוכחו כמשפיעים על תחלואה כרונית, בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי: סוכר מוסף, שומן טרנס, שומן רווי ונתרן וכן לתוספת של סיבים תזונתיים.

לכל אחד מהרכיבים נקבעת כמות מותרת במוצר מזון, בהתאם לקטגוריה אליה הוא משויך; הקריטריונים כיום אינם זהים כיום לאלה שנקבעו על-ידי ארגון הבריאות העולמי, אך בעמותה מצהירים על הכוונה להעלות את הרף בהדרגה ו"ליישר קו".

בינתיים עולים על מדפי חנויות המזון כ-50 מוצרים מקטגוריות שונות הנושאים את התו. מגוון המוצרים כולל לחמים, מרקים, שמנים, תחליפי לחם, דגני בוקר, ממרחים ותה.

"מגיפת ההשמנה והעלייה בשיעור המחלות הכרוניות לא פוסחות גם על ישראל", אומר רון גוטמן, יו"ר עמותת צ'ויסס ישראל. "אין ספק שתעשיית המזון מהווה גורם משפיע וביכולתה לתרום תרומה משמעותית לקידום בריאותו של הצרכן. תכנית צ'ויסס הינה למעשה רגולציה עצמית של תעשיית המזון, אשר לוקחת על עצמה את האתגר של שיפור מוצריה למען הצרכן מחד וסיוע לו בבחירה מול המדף. אני קורא לחברות המזון בישראל להצטרף למהלך הבינלאומי".