2,451 העברות בינלאומיות נרשמו בחלון של ינואר

לפי פיפ"א, מדובר בגידול משמעותי לעומת 2010 אז עברו 1,200 שחקנים; היקף העסקאות: 320 מיליון דולר ■ הארגון פסל 70 העברות בינלאומיות בגלל אי-עמידה בזמנים

2,451 העברות שחקנים בינלאומיות התקיימו בחלון ההעברות של חודש ינואר - במחיר כולל של 320 מיליון דולר, כך מדווחת פיפ"א. מדובר בשחקנים שעברו בין מדינה למדינה, כך שהסכום אינו כולל את שתי העברות הענק שהתקיימו בתוך הפרמיירליג - אנדי קארול מניוקאסל לליברפול (35 מיליון ליש"ט) ופרננדו טורס (מליברפול לצ'לסי תמורת 50 מיליון ליש"ט).

כהשוואה, בינואר הקודם נרשמו העברות בינלאומיות בהיקף של 243 מיליון דולר (1,200 שחקנים בסך הכל).

פיפ"א, המפקחת ומאשרת את כל ההעברות הבינלאומיות באמצעות מערכת ה-Transfer Matching System החדשנית שלה (מערכת הזנת נתונים אונליין על העברות שחקנים), טוענת כי לא פחות מ-115 מדינות ברחבי העולם העבירו ביניהן שחקנים בחודש ינואר.

ארגון הכדורגל העולמי טוען כי פסל 70 העברות בינלאומיות בינואר, רובם בעיקר בגלל איחור בהזנת הנתונים. "קבוצות חיכו ליום האחרון של מועד ההעברות כדי להוריד מחירים, כמו קמיקזות", צוטט ב"בלומברג" מארק גודארד, מנהל ה-Transfer Matching System. אגב, גודארד חשף כי העברתו של דויד לואיז מבנפיקה ליסבון לצ'לסי, עבור כ-22 מיליון ליש"ט, נסגרה רק שתי דקות לפני תום מועד ההעברות בליל ה-31 בינואר.

גודארד הציע גם רעיון משלו להיקף ההעברות יוצא הדופן שהתרחש בינואר האחרון. "הפייננשל פייר-פליי יתחיל להשתקף רק בדו"חות של השנה הבאה ואילך, ואולי המועדונים רוצים לגדל את החציר כל עוד השמש זורחת".