סימטרון: דוחות משופרים ורישום למסחר בת"א

שיחת הוועידה שקיימה חברת סימטרון עם פרסום דוחות הרבעון השני באוגוסט אשתקד הייתה קצרה במיוחד, ארכה פחות מעשר דקות, ושיקפה את חוסר ההתעניינות של המשקיעים בחברה.

עם המעבר לרווח ברבעון השלישי חזרה ההתעניינות של שוק ההון בחברה, ומאז פרסום דוחות אלה בנובמבר אשתקד זינקה מניית החברה בלא פחות מ-141%, כך שכעת היא נסחרת לפי שווי של 38 מיליון דולר.

"היה רבעון חזק עם שיא בהכנסות רבעוניות וברווח תפעולי", אמר היום ל"גלובס" אילן ארז, סמנכ"ל הכספים של החברה, על רקע פרסום דוחות הרבעון הרביעי והשנה כולה, אשר יכולים גם להסביר את הנסיקה במניית החברה.

סימטרון (סימול CIMT) עוסקת בפיתוח תוכנה המעצבת את ייצור המוצר. כך לדוגמה, החברה לא מתכננת כיצד ייראה הפגוש של מכונית, אלא את התבנית שבאמצעותה ייווצר הפגוש.

רווח רבעוני של 1.1 מיליון דולר

הכנסות החברה ברבעון הרביעי הגיעו כאמור לשיא של 11 מיליון דולר, גידול של 12.8% ביחס להכנסות ברבעון המקביל אשתקד, כאשר בכל 2010 צמחו ההכנסות ב-9.5%, לרמה של 36.1 מיליון דולר.

בשורה התחתונה רשמה סימטרון רווח של 1.1 מיליון דולר על בסיס GAAP, וזאת ביחס לרווח של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בכל 2010 רשמה החברה רווח של 1.6 מיליון דולר, ביחס לאיזון בשנת 2009. במהלך 2010 ייצרה סימטרון כ-4 מיליון דולר מפעילות שוטפת, כך שבסוף השנה היו בקופתה מזומנים בהיקף של 10.2 מיליון דולר.

החברה אינה מספקת תחזיות לשנת 2011, אולם דני הרן, מנכ"ל החברה, אמר היום כי "הנתונים הראשונים של המכירות בחודש ינואר מצביעים על המשך המגמה החיובית בשנת 2011, שבה אנו מצפים להתפתחויות נוספות, הן ברמת פיתוח המוצרים והן בביסוס והרחבת ערוצי המכירות". בתוך כך הודיעה היום סימטרון על כוונתה לבצע רישום כפול של מניותיה בבורסה בת"א, ולהפוך לחברה דואלית.