מייקל ארינגטון לא מרוצה מהבוסית החדשה אריאנה הפינגטון

ארינגטון, העומד מאחורי הבלוג הטכנולוגי הפופולרי TechCrunch, עתיד להיות כפוף להפינגטון, שמכרה אתמול את הבלוג-עיתון "הפינגטון פוסט" ל-AOL ב-315 מיליון דולר

בזמן שאריאנה הפינגטון צוחקת כל הדרך אל הבנק, לאחר שמכרה אתמול (ב') את הבלוג-עיתון "הפינגטון פוסט" ל-AOL תמורת 315 מיליון דולר - יש מי שמרוצה קצת פחות: מייקל ארינגטון, העומד מאחורי הבלוג הטכנולוגי הפופולרי טק-קראנץ' (TechCrunch), שעתיד להיות כפוף ל"הפינגטון פוסט".

לפני 4 חודשים הודיעו ארינגטון וטים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL, על איחוד כוחות, במסגרתו נרכש הבלוג הטכנולוגי על-ידי חברת המדיה תמורת כ-25 מיליון דולר. ארינגטון, כך הובטח לו, יישאר בתפקיד העורך הראשי של הבלוג, וההחלטה הסופית לגבי התכנים שיופיעו בטק-קראנץ' תהיה בידיו בלבד.

אולם בהתאם לעסקת הרכישה, הפינגטון תמונה לעורכת הראשית של כל נכסי התוכן שבבעלות AOL, כולל טק-קראנץ'.עורך TechCrunch, כידוע, נחשב אף הוא לדמות חזקה ופרובוקטיבית בתעשייה וידוע כאחד שלא שומר את דעותיו לעצמו. המחשבה על השניים עובדים יחדיו עוררה באופן מיידי תגובות רבות בטוויטר.

"וואו - הפינגטון הולכת להיות הבוס של ארינגטון. הולך להיות שמח", צייץ מישהו בטוויטר, ואילו אחר תייג את ארינגטון, וכתב: "טק-קראנץ' שווה 25 מיליון דולר והפינגטון פוסט שווה 315 מיליון דולר. אולי היית צריך לבקש יותר, לא?". משתמש טוויטר נוסף כתב: "אני נותן לו שישה חודשים תחת ההנהלה החדשה".

גם בסצינת הבלוגוספירה געשו הרוחות. הבלוגר אום מאליק, מייסד ג'יגה אום, העלה אתמול פוסט תחת הכותרת: "AOL והפינגטון פוסט - מדוע מדובר בעסקה לא כל כך טובה". מאליק התייחס לירידה בכמות הדפים הנצפים בהפינגטון פוסט, ועל הקושי של AOL לתרגם את העמודים הנצפים להכנסות מפרסום. מאליק התייחס גם לדברי ארמסטרונג, שאמר בהומור כי "אחד ועוד אחד שווה 11", וסיכם כי "אחד ועוד אחד מסתיים גם בכלום, כפי שאולי נראה בקרוב!".

הפוסט אומנם לא זכה למאות לייקים, אולם אחד מהאנשים שדווקא בחר לעשות "לייק" היה ארינגטון. בפרופיל האישי שלו בפייסבוק ניתן למצוא על הקיר את ה"לייק" שעשה לפוסט, והוא אף שיתף אותו בטוויטר. מלבד העובדה שמאליק וארינגטון הם יריבים בענף הבלוגוספירה הטכנולוגית, אין ספק שארינגטון מודע היטב להשלכות שיש ל"לייק" אחד ברשת.

ארינגטון תייג את הפינגטון על הודעה שלו בטוויטר וכתב: "פגשתי אותה לראשונה ב-2009. מלבד הדעות הפוליטיות המשוגעות שלה, תמיד חיבבתי אותה". כשאחד מהאנשים העוקבים אחרי ארינגטון שיבח את יכולות החנופה שלו, הוא צייץ: "אנחנו עדיין בתקופת ירח הדבש שלנו. זה כנראה לא יחזיק מעמד".

גם בטק-קראנץ' זכתה העסקה לסיקור נרחב. פול קר, שכותב טור קבוע בבלוג, החמיא לעסקה, אך ציין כי בשל היותו אורח של AOL, הוא אינו יכול לכתוב ככל העולה על רוחו: "זה מסתכל, אני לא יכול אפילו לכתוב בדיחת Bebo אחת" - אמר על אותה רשת חברתית ש-AOL רכשה תמורת 850 מיליון דולר ומכרה תמורת כמה מיליוני דולרים זעומים.

ארינגטון עצמו אמנם לא חתום על אף אחד מהפוסטים, אך ברור שאלה עברו את אישורו.

ברקע לכך, לפני כ-3 שבועות יצא ארינגטון במתקפה מתוקשרת נגד הבלוג Engadget, שנמצא אף הוא בבעלות AOL, וכינה אותו - "קריקטורה פלסטית של בלוג אמיתי". הוא גם לא חסך גם ביקורת מ-AOL וכינה אותה "שמרנית ונעה בכבדות". בהתחשב באופיו הסוער של ארינגטון, ובשילוב הבוסית היוונית, נדמה כי הזיווג הזה לא יצלח עוד חודשים רבים.