AOL רכשה את הבלוג הטכנולוגי המוביל טק קראנץ'

סכום הרכישה מוערך בכ-25 מיליון דולר ■ ההכנסות השנתיות של הבלוג מוערכות בכ-10 מיליון דולר ■ כ-9.2 מיליון משתמשים שונים נחשפים אליו מדי חודש

בעוד שמייקל ארינגטון, מייסד ועורך טק קראנץ', היה עסוק בכנס הדו-שנתי של בלוג הטכנולוגיה, הבלוגוספירה עסקה ביום האחרון בשאלה האם טק קראנץ' עתיד להימכר לחברת האינטרנט AOL. זאת, לאחר שהבלוגר אום מאליק (מייסד הבלוג GigaOm) חשף כי שני הצדדים נמצאים במגעים מתקדמים לסגירת עסקת רכישה.

היום, ביום השני של כנס ה-TechCrunch Disrupt, הודיעו טים ארמסטרונג (מנכ"ל AOL) ומייקל ארינגטון (מייסד ועורך הבלוג) על העסקה, וחתמו עליה על הבמה. "רכישה זו תמשיך את האסטרטגיה של AOL להפוך למובילה העולמית ביצירת והפקת תכנים מקוריים באיכות ואמינות גבוהה ללקוחותיה", מסרה AOL בהודעתה.

בין הצדדים הוסכם כי טק קראנץ' תשמור על עצמאות עריכתית ומטה החברה ישאר בסן פרנסיסקו. ארינגטון, שהקים את הבלוג ב-2005, הודיע כי הוא יישאר בחברה ב-3 השנים הקרובות לכל הפחות.

סכום הרכישה לא פורסם, אולם בביזנס אינסיידר מעריכים כי מדובר בכ-25 מיליון דולר, בעוד שב-CNBC מדווחים כי המחיר עומד על 40 מיליון דולר. טק קראנץ' נחשב לאחד הבלוגים המובילים בתחום הטכנולוגי, והוא אף רווחי. ההכנסות השנתיות של הבלוג מוערכות בכ-10 מיליון דולר והוא נחשף לכ-9.2 מיליון משתמשים שונים מדי חודש.

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה ש-AOL מתעניינת בטק קראנץ' ובעבר דובר על עסקה בהיקף של כ-30-40 מיליון דולר. AOL רכשה בעבר את פלטפורמת הבלוגים Weblogs, שמפעילה את הבלוג הפופולרי Engadget.