טבע: אנליסטים זרים חותכים את מחיר היעד ל-67-64 ד'

עם זאת, שומרים במריל לינץ', סיטי ודויטשה בנק את המלצתם לטבע על "קנייה" ■ הפחתת המחיר משקפת מכפיל רווח עתידי נמוך ביחס למכפיל ההיסטורי לפיו נסחרה בעשור האחרון

יום לאחר פרסום הדו"חות והתחזיות של חברת טבע , שהיו חלשים מהתחזיות המוקדמות בשוק, ממהרים לחתוך האנליסטים של הבנקים הזרים המובילים, מריל לינץ', סיטי, ודויטשה בנק את מחירי היעד למניית חברת התרופות תוך שהם שומרים על המלצת "קנייה". ב-UBS שומרים גם על המלצת הקנייה וגם על מחיר יעד של 64 דולר למניה ומציינים "המצב לא עד כדי כך רע".

במריל לינץ' שומרים על המלצת "קניה", אך מורידים במעט את מחיר היעד למניה מ-68 דולר ל-65 דולר. במריל לינץ' מאמינים כי הביצועים הנמוכים שהציגה מניית החברה לאחרונה, כמו גם הסנטימנט השלילי של המשקיעים יצרו לאחרונה הזדמנות מעניינת במיוחד להשקעת סיכון/רווח.

בנוסף, כלכלני מריל לינץ' מאמינים כי הפעלת תוכנית הרכישה העצמית של מניות החברה הצפויה בזמן הקרוב בשילוב עם יום העיון שמקיימת החברה לאנליסטים, יעניקו תמיכה חיובית למניה.

בהתאם לאמור לעיל, משנים כלכלני מריל לינץ' את התחזית שלהם למניית טבע ומורידים את תחזית הרווח למניה בשנים 2011 ו-2012 ל-5.00 דולר (מ-5.43 דולר) ו-5.86 דולר (מ-6.23 דולר) בהתאמה, בשל תחזית לרווח שולי נמוך וצמיחה בהוצאות התפעוליות.

האנליסטים של סיטי מפחיתים את מחיר היעד ל-67 דולר לעומת מחיר קודם של 72 דולר, מחיר המצביע על כך שטבע נסחרת כעת בדיסקאונט של כ-30%. בסיטי מפחיתים את תחזיות הרווח למניה של החברה לשנים 2011/12/13 והאנליסטים מציינים כי הורדת מחיר היעד הינה כתוצאה מההכנסות הנמוכות מהצפי ממכירת תרופות גנריות בארה"ב, שהושפע מבעיות הייצור במפעל החברה ב-Irvine קליפורניה וכן כתוצאה מהעיכוב בייצורן של מספר גירסאות גנריות לתרופות כגון ה-Gemzar, ה-Lovenox וה-Eloxatin. סיבה נוספת להורדת המחיר היא העלאת התמלוגים על תרופות גנריות בארה"ב.

בסיטי מציינים כי מחיר היעד החדש, הגוזר לטבע מכפיל רווח לשנת 2012 של 11.5 ורווח למניה של 5.82 דולר למניה, נמוך מהמכפיל ההיסטורי החציוני בו נסחרה טבע בעשור האחרון (18) ומהמכפיל הממוצע שלה באותה התקופה (19).

גם בדויטשה בנק שומרים על המלצת "קנייה" לטבע אך מפחיתים את המחיר ל-64 דולר למניה לעומת 66 דולר על רקע הצפי לחולשה במכירות התרופות הגנריות בארה"ב. את תחזית הרווח למניה מפחיתים בדויטשה ב-4.9% ל-5.05 דולר למניה וההכנסות של החברה ירדו להערכתם ב-12 החודשים הבאים ב-2.4% ל-18.929 מיליארד דולר. עם זאת מציינים בדויטשה בנק כי התמחור החדש גוזר לטבע מכפיל אטרקטיבי של 11.5 לעומת מכפיל רווח עתידי קודם של 12.5.

לדעת האנליסטים בדויטשה הסיכונים המרכזיים בעבור טבע כוללים תוצאות שלא לטובתה של טבע בעניינים של אתגור פטנטים של אחרים ומנגד, תחרות מכיוונן של יריבותיה על תרופות הדגל שמייצרת ומשווקת טבע, הקופקסון, האזילקט ה-ProAir ועוד.

האנליסט מארק גודמן מ-UBS, כאמור בחר לשמור על המלצתו גם לאחר מסיבת העיתונאים שערכה החברה אתמול, והעריך כי טבע תתאושש במהלך השנה. לדבריו, "אי אפשר לפספס את התחזיות לרבעון ולהציג תחזיות עתידיות מופחתות ביחס לקונצנזוס ולא להיפגע. עם זאת, מרבית הגורמים שהובילו לנפילה הם גמישים וניתנים לתיקון". לדבריו "הקונצנזוס ל-2011 היה פשוט גבוה מדי, אך ההנהלה עדיין עומדת מאחורי התחזיות לשנים 2012 ו-2015, מה שחשוב לשמירה על אמון המשקיעים".