המחאה הערבית מתפשטת; מצרים מאשימה את חיזבאללה

דובר משרד החוץ המצרי: "נסראללה הולך בדרך מחנכו, חמנאי, ושניהם פועלים להוציא אל הפועל את מזימותיהם ההרסניות" ■ באיראן, בחריין, סעודיה ולוב מתכוננים ל"יום זעם"

בעוד שההמונים ממשיכים להתקהל בכיכר תחריר במצרים והאופוזיציה המצרית קוראת להקפאת נכסיה והונה של משפחת מובארק, מתפשטת המחאה גם למדינות ערביות נוספות.

לאחר שמנהיג החיזבאללה, נסראללה האשים את ממשלו של מובארק כי הוא משרת את ארה"ב וישראל, האשים דובר משרד החוץ המצרי את חיזבאללה בניסיון להצית אש במזרח התיכון. בראיון לעיתון "אל ווטן" היוצא לאור בסעודיה אמר חוסאם זכי, ש"נסראללה הולך בדרך מחנכו, חמנאי, ושניהם פועלים להוציא אל הפועל את מזימותיהם ההרסניות. לנסראללה אין זכות לטעון שמצרים פועלת בשירות ישראל או ארה"ב בעוד הוא פועל עפ"י אג'נדה איראנית", כך דווח היום ברשת ב' של קול ישראל.

באיראן קוראת האופוזיציה המונהגת על ידי תנועת הירוקים לתומכיה לשוב לרחובות ביום ב' הקרוב ל"יום זעם". מנהיגי האופוזיציה האיראנית ביקשו מהנשיא אחמדינג'אד לאפשר את הפגנת התמיכה בתנועות העממיות במצרים ובתוניסיה, כך מדווח ה"ניו יורק טיימס". הבקשה לקיום ההפגנה באיראן מעמידה את ממשלו של אחמדינג'אד, הנחשב לתומך בולט בהתקוממות העממית נגד משטר מובארק במצרים, במצב בעייתי.

גם בבחריין מתארגנת הפגנת מחאה ביום ב' הבא, כאשר גם הקריאה שם, המועברת באמצעות האינטרנט, היא להפלתו של ראש הממשלה. בסעודיה התארגנה ברשת החברתית פייסבוק קבוצה של אלפי תומכים צעירים הקוראים לממשלה לזרז רפורמות פוליטיות, חברתיות וכלכליות בממלכה.

בלוב, הזהיר המנהיג מועמר קדאפי את האופוזיציה כי ישאו באחריות אם ינסו פעיליה לחקות את הפגנות המחאה ההמוניות במצרים ותוניס. דבריו של קדאפי הינם על רקע קריאת האופוזיציה בלוב לקיים יום זעם ביום ה' הבא. קדאפי תקף את רשת אל ג'זירה והאשים אותה בהסתה נגד מובארק. בנוסף האשים קדאפי גם את המוסד הישראלי כי הוא עומד מאחורי האירועים במצרים.