בנק ישראל: "הורדת המסים תהיה צעד פופוליסטי ומזיק"

המשנה לנגיד, צבי אקשטיין, טען היום בכנס הרצליה כי הצעדים אותם על פי הערכות יציג נתניהו עלולים "לפגוע באמינות המדיניות הפיסקאלית ולכן יש לדחות אותם"

על רקע השיח הציבורי ההולך וצובר תאוצה סביב הצורך להקל על רמות המיסוי הגבוהות כדי להתמודד עם העלייה החדה במחירי המים, המזון והדלק- מרים היום בנק ישראל דגל אדום מעל המהלכים הצפויים וטוען כי עשויות להיות להם השפעות מזיקות על הכלכלה בישראל.

"הכותרות היום הדורשות תגובת מדיניות פופוליסטית של הורדת מס כתגובה לעליית מחירים והקדמת עלית שכר המינימום במספר חודשים עשויות לפגוע באמינות המדיניות הפיסקאלית ולכן יש לדחות שינויים אלו", כך טוען היום המשנה לנגיד בנק ישראל, הפרופ' צבי אקשטיין, בפאנל מיוחד בכנס הרצליה.

אקשטיין, שנשא את דבריו ממש באותה העת בה נועד ראש הממשלה עם יו"ר ההסתדרות עיני לדון בנושא, טען כי "צעדים אלו מסיטים את תשומת הלב מטיפול אמיתי ועיקבי בבעיות הפערים הכלכליים חברתיים".

עם זאת, לא חסך אקשטיין גם ביקורת מהממשלה וטען כי "שהכותרות בעיתונות הן במידה רבה תוצאה של כך שהממשלה לא משקיעה מספיק בטיפול ארוך טווח בנושא זה".

אקשטיין קרא למיקוד תשומת הלב של הממשלה בהגדלת שיעור התעסוקה מ-70% ל-76% בשנת 2020 תוך התמקדות בנשים ערביות ובגברים חרדים. בין היתר, טען אקשטיין כי על המדינה להקים מרכזי הכוונה, הכשרה ותמרוץ לאוכלוסיות אלה על מנת לעמוד ביעדים - זאת בנוסף להגברת האכיפה על חוקי העבודה ובפרט על חוק שכר המינימום ובתחום העסקת עובדים זרים ללא היתר.